اغلب کتابهایی که تاکنون درباره نشانهشناسی نوشته و یا ترجمه شدند، یک مشکل مشترک دارند؛ متاسفانه بسیار گیجکننده و مبهم بودهاند و علاقهمندان به این موضوع را دچار سردرگمی کردهاند. مهدی پارسا به همین دلیل سراغ کتاب دانیل چندلر رفته و با آگاهی از نثر روان و فهم آسانی که کتاب از نشانهشناسی ارایه میدهد، آن را به فارسی برگردانده است.
نشانهشناسی رشتهای بسیار گسترده و جامع است و هیچ خوانشی از آن نمیتواند ادعای فراگیری و جامعیت داشته باشد؛ از همین رو نویسنده کتاب سعی کرده با ارایه مفاهیم کلیدی این علم و تاکید بر نشانهشناسی ساختارگرا، درک کلی را از این موضوع به مخاطب ارایه دهد. تاکید نویسنده بر نشانهشناسی ساختارگرا باعث شده تا کتاب برای کسانی که میخواهند از نشانهشناسی در تحلیلهای متنی استفاده کنند، بسیار مفید باشد. در واقع، این کتاب برای کسانی به نگارش درآمده که دوست دارند نظامهای نشانهای را بشناسند و بدانند که معنا چگونه ساخته و واقعیت چگونه بازنمایی میشوند.
چندلر در این کتاب میکوشد تا از نشانهشناسی به عنوان رویکری به ارتباطات که بر معنا و تفسیر تاکید دارد، یاد کند و با بررسی الگوی ارتباطی مبتنی بر انتقال معنا، آن را به چالش بکشد و به مخاطبش بگوید که نشانهها صرفا معنا را حمل نمیکنند، بلکه یک رسانه هستند که معنا در آن ساخته میشود.

اسلامگرایی در مصر(پژوهشی در تفکر و عملکرد جماعت اسلامی مصر)
17,000 تومان قیمت اصلی: 17,000 تومان بود.15,300 تومانقیمت فعلی: 15,300 تومان.

اراده معطوف به تحول
15,000 تومان قیمت اصلی: 15,000 تومان بود.13,500 تومانقیمت فعلی: 13,500 تومان.
مبانی نشانهشناسی
27,000 تومان قیمت اصلی: 27,000 تومان بود.24,300 تومانقیمت فعلی: 24,300 تومان.
تحقیقی در باب مطالعه نشانهها که در آن به توصیفی فراگیر از بعضی مفاهیم کلیدی در نشانهشناسی انسانی با تأکید برنشانه شناسی ساختارگرا برای کسانی که مایلند این رشته را در تحلیلهای متنی به کار گیرند ترجمه و منتشر شده است.
در انبار موجود نمی باشد
somdn_product_page
شناسه محصول:
9789645062369
دسته: هنر
توضیحات
توضیحات تکمیلی
قطع کتاب |
رقعی |
---|---|
رده سنی |
بزرگسال |
تعداد صفحه |
352 |
ناشر | |
نویسنده | |
شابک |
9789645062369 |
نوبت چاپ |
ششم |
نظرات (0)
اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “مبانی نشانهشناسی” لغو پاسخ
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.