نمای میانی:کریستوفر هارت نویسنده پرفروشترین کتابها در زمینه طراحی، انیمیشن و کمیکاستریپ است. شرکت در کلاسهای انیمیشن شخصیت دیزنی در انستیتوی هنر کالیفرنیا، دریافت مدرک کارشناسی از مدرسه فیلم دانشگاه نیویورک و کار در بسیاری از مجلات مشهور از جمله مجله MAD برخی از فعالیتهای کارنامه او هستند. هارت تاکنون چندین داستان کمدی برای بسیاری از استودیوهای فیلم از جمله پارامونت و فاکس هم نوشته و آثار او تاکنون به بیش از ۲۰ زبان دنیا ترجمه شده است.
نمای دور:پریسا کاشانیان: کارتونیستهای بلندپرواز و حتی حرفهایها همواره با یک مشکل روبرو هستند؛ اینکه چطور جریان دائمی شوخیها و طنزها را با طراحیها هماهنگ کنند. در مورد هنر بامزه بودن هم اصول علمی وجود دارد و این کتاب با یک سری درسهای کامل نشان میدهد که چطور پانلهای کمیک استریپ را درست کنیم که هم خندهدار باشد و هم درست در مسیر اصلی هدف ما قرار بگیرد. این کتاب به کارتونیستها آموزش میدهد که با استفاده از ایدههای خوب چطور میتوانند خنده را بر لب خوانندگان بیاورند.
کریستوفر هارت: مثل بعضی از نویسندهها به شما نمیگویم که در کنار ساحل قدم بزنید، فکرتان را متمرکز کنید و سعی کنید نکتههای خندهدار پیدا کنید. من تصور نمیکنم که با توصیههایی از این قبیل راضی شوید. اگر این توصیهها کارایی داشت، ساحل همیشه پر از کارتونیستهای حرفهای بود. اگر فقط بر الهام شدن تکیه کنیم، همهمان بیکار میشویم. نوشتن جوک و شیرینکاری فن است، هنر نیست.
از کتاب:طراحی پسزمینه چقدر اهمیت دارد؟ خیلی. اما نباید خیلی مهم به نظر برسد. در درام، پسزمینه برای افزایش حال و هوا، توان و تنش یک صحنه استفاده میشود. برای مثال یک برج دیدهبانی تخریب شده، یک ساختمان متروک، یا یک پنجره شکسته همگی یک صحنه دراماتیک را تشدید میکند. درکمدی نیز اگر خوانندگان شما بر روی پسزمینه تمرکز کنند، از دست میروند. خداحافظ، بروید منزل. این شغل را به عنوان تنظیمکننده ادعانامه بیمه درنظر بگیرید.صفحه ۱۳۶
از همین قلم:کریستوفر هارت: نقاشی کارتونی (سوره مهر)، کتاب جامع طراحی حیوانات برای کارتونسازی(فرهنگسرای میردشتی)، طراحی شخصیتهای کارتونی برای داستانهای مصور( اسلیمی)، روش ساده تصویرسازی در کاریکاتور( بهار)
پریسا کاشانیان: کتاب جامع انیمیشن( سوره مهر)
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.