نمای میانی: محمدجواد جزینی سال 1344 در درچه اصفهان به دنیا آمد. مدرک فوق دیپلم روانشناسی با گرایش تربیتی را از دانشگاه شهید بهشتی گرفت و در رشته ادبیات فارسی تا مقطع کارشناسی تحصیل کرد. او «نویسندگی داستان کوتاه» را به شکل غیرحضوری در دانشگاه ics آمریکا گذرانده و طراح استاندارد مهارتی داستاننویسی و مدیر نخستین هنرستان داستاننویسی ایران است.
بسیاری از قصهنویسان دهه 60 نام او را با پیک قصهنویسی حوزههنری شنیدهاند.
نمای دور:یاسر حمزهلوی (منتقد): نامگذاری کتابهایی مانند «نجیب» با عناوین کتابهای جیبی، کتابهای همراه و یا هر نام دیگر مبین ویژگیهای این آثار است که باید به مزیتهایی از قبیل سرعت در خواندن اثر به دلیل مختصر بودن و نیز توانایی مطالعه آن در هر موقعیتی اشاره کرد که این ویژگیها در دنیای امروز نشانه مثبتی به شمار میآید. نجیب از این دست آثار است که میتواند با توجه به حجم کم، مورد استفاده و توجه قرار گیرد.
«نجیب» دارای نکات مثبتی است که وام گرفته از موضوع انتخابی خود است. فرض در نظر گرفتن مخاطب کودک و نوجوان برای آن، کوتاه بودن اثر و … میتواند مبین این باشد که مجموعه در جای خود دارای کارکرد مناسبی است؛ البته نباید از نظر دور داشت که یک کتاب هرقدر هم خوب باشد، باید با توجه به نیازهای جامعه هدف نوشته شود و در این زمینه نجیب میتواند جامعه هدف مناسبی برای خود دست و پا کند.
از کتاب:بچهها هیچکدام از بودن او راضی نیستند. یا اللهی گفت و پتوی جلوی در را کنار زد و آمد تو. ساک کوچکی روی دوشش بود. سلام و احوالپرسی کرد و بعد بدون مقدمه گفت: «اگر برادرها اجازه بدن، من هم توی این اتاق باشم. اتاقهای دیگه جا نداره…»
علیرضا برای اینکه دست به سرش کرده باشد، گفت: «ما پتوی اضافه نداریم.» اما او فقط لبخند زد و بعد گفت: «عیبی نداره، توی جمع گرم شما احتیاجی به پتو نیست.»صفحه 11
از همین قلم: هوتک (سوره مهر) بچههای مسجد (جلد 42) (سوره مهر) کسی برای قاطر مرده گریه نمیکند (ققنوس) آشنایی با گونههای داستان رئالیسم جادویی (نیلوفرسپید) تابستان پرماجرا (مدرسه) الفبای داستاننویسی (هزاره ققنوس) آب، باد، آتش (امیرکبیر) خرم، خونین، جاودانه (امیرکبیر)
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.