گزیده متن کتاب دشمن شدید (دفتر اول):
یهودیان از مدینه تا دیوار قدس را مانع گذاری کرده بودند، زیرا اگر پیامبر قدس را میگرفت، سازمان یهود از رسیدن به آرزوی بزرگ خود که حاکمیت جهانی بود، ناامید میشد و آتش این فتنه بزرگ که جهان را در خود میسوزاند، خاموش میگشت. قدس مرکز اصلی آنها بود و در کتاب مقدس آنها اهمیت ویژهای داشت. یهود برای جهانی شدن باید سه مرحله را پشت سر میگذاشت: فتح قدس، فتح نیل تا فرات و نهایتاً فتح بقیه جهان. عدهای را باید بت و مشغولیتهای کاذب و عدهای دیگر را با شراب، شهوت و پول ساکت می کرد.
از این رو، مدتی که از حکومت “یوشع (علیه السلام)” گذشت و حاکمیت به مذاق بنیاسرائیل خوش آمد، انحرافها آغاز و فاصله حاکمان از پیامبران بیشتر شد. تفکر حاکمیت بنیاسرائیل بر جهان در بین آنان لانه کرد و تفکر یهودی یا به تعبیر دیگر صهیونیستی را پدید آورد. تلاش انبیاء این بود که اینان را از این تفکر انحرافی، خارج سازند و به نیرویهای مؤمن و مخلص تبدیل کنند.
گرچه برخی تعریف اصطلاحی تاریخ را علم به حوادث گذشته بشری دانستهاند، اما واقعیت این است که این نگاه به تاریخ، نمیتواند در حال و آینده جوامع، مفید و مؤثر باشد. در حقیقت، تاریخ، علم به وقایع درسآموز و عبرتانگیز داشته و قوانین و سنن الهی حاکم بر آن وقایع است تا از آن وقایع و عوامل، درس عبرت گرفته شود و وضعیت موجود و آینده در جهت مطلوب تغییر یابد.
این نوع نگاه به تاریخ، بصیرتافزا و راهگشای افراد و جوامع بشری است؛ به طوری که هیچگاه، کهنه نمیشود و در گذشته باقی نمیماند. در این رویکرد، گذشته چراغ راه آینده قرار میگیرد.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.