نگاهی تحلیلی به مباحث پیرامونی علم غیب ائمه معصومین( از منظر علمای شیعه و اهل سنت است. مؤلف برای رسیدن به هدف خود، موضوع را در شش فصل با عناوین زیر کاویده است: نیاز انسان به ارتباط با غیب، رابطه عصمت با علم غیب، علم غیب در قرآن و سنت، علم غیب از دیدگاه روانشناسی فلسفی،علم غیب از دیدگاه غیرامامیه، تاریخچه مباحث و گرایشهای تحلیلی مربوط به علم غیب از دیدگاه امامیه. از نظر نویسنده، مذاهب و فرقههای غیرامامیه، پذیرفتهاند كه علم غیب نه تنها به پیامبران بلكه به انسانهای غیرمعصوم نیز اعطاء شده است؛ اما از سویی قایلند كه این علم، ولایت به وجود نمیآورد و از سوی دیگر آن را كرامت و نوعی انكشاف میخوانند نه علم حضوری كه از نظر امامیه با عصمت همراه است. به بیان وی، اگرچه بین آرای علمای شیعه مانند شیخ مفید، شیخ طوسی، علامه حلی و علمای معاصر، در تفسیر کلیات این مسأله وحدت رویه وجود دارد؛ اما در چگونگی تفسیر و تبیین آن اختلاف نظر ملاحظه میشود.
![](https://ketabejamkaran.ir/wp-content/uploads/82577-340x453.jpg)
قصه های ریزه میزه 4: قطره های ریزریزو
39,000 تومان قیمت اصلی 39,000 تومان بود.35,100 تومانقیمت فعلی 35,100 تومان است.
![](https://ketabejamkaran.ir/wp-content/uploads/32105_400_581-340x453.jpg)
استاد مهربان
10,000 تومان قیمت اصلی 10,000 تومان بود.9,000 تومانقیمت فعلی 9,000 تومان است.
در مکتب اهل بیت 10 آگاهی ائمه اثنی عشر ع از غیب
6,500 تومان قیمت اصلی 6,500 تومان بود.5,850 تومانقیمت فعلی 5,850 تومان است.
نگاهی تحلیلی به مباحث پیرامونی علم غیب ائمه معصومین( از منظر علمای شیعه و اهل سنت است.
ناموجود
شناسه محصول:
4424124037247
دسته: انبیاء و ائمه اطهار
برچسب: آگاهی, ائمه, ازغیب, اهل بیت علیهم السلام, درمکتب
توضیحات
توضیحات تکمیلی
وزن | 221 گرم |
---|---|
تعداد صفحه |
155 |
ناشر | |
نویسنده | |
رده سنی |
بزرگسال |
نظرات (0)
اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “در مکتب اهل بیت 10 آگاهی ائمه اثنی عشر ع از غیب” لغو پاسخ
محصولات مرتبط
الگوی رستگاران : مختصرى از تاريخ پيامبر اكرم (صلى الله عليه وآله)
زندگینامه چهارده معصوم (علیهم السلام)
حضرت زینب (سلاماللهعلیها) اسوه صبر و استقامت
یاران با وفا وشهیدان بی همتا
عاشورا تجلی دوستی و دشمنی
در کربلا چه گذشت
امتیاز 4.00 از 5
خزائن الاشعار
امتیاز 4.50 از 5
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.