وزن | 285 گرم |
---|---|
تعداد صفحه |
232 |
نوع جلد |
شومیز |
ناشر | |
نویسنده | |
رده سنی |
بزرگسال |

16,000 تومان10٪ تخفیف14,400 تومان

17,000 تومان10٪ تخفیف15,300 تومان
جستارهایی درباره عقلانیت
14,000 تومان10٪ تخفیف12,600 تومان
عقل درضمن کل تاریخ متافیزیک، آواره بوده است. در زمانۀ نیهیلیسم، این آوارگیِ ضمنی عقل برملا می شود و به صراحت آشکار می گردد. در دوران مدرن یا زمانهٔ دکارتی، عقل قدرتِ و حقِ طرح کردن و وضع کردن طبیعت، معنا و بنیاد موجودات را منحصرا از آن خودش می داند. در نتیجه، اعطای معنا به امر بی معنا صورت می گیرد، که تحمیل ساختار سوبژکتیو مفاهیم، الفاظ، گرامر و منطق به اشیاء است. در اینجا هر چیزی که با این به حضور آوردن یا بازنمود سازگار نباشد، به «امر نامعقول» تحویل می شود. هر معنایی از عقل که به جایگاهی تعلق داشته باشد و طبیعت خود را به جایگاهی فارغ از ساختهٔ خود مدیون باشد، از دست رفته است و این امر آشکارا عقل را آزاد گذاشته است که به نحو دلبخواهی، محیطش را برای مقاصد سوبژکتیو خودمحاسبه و دستکاری کند.
فهرست عناوین کتاب:
• مقدمه
• «ضعف» عقل در عصر روشنگری (نوشتهٔ جورجیو تونلی، یاسر خوشنویس)
• بحران عقل، قرائتی از مقالۀ «پرسش وجود» هایدگر (نوشتهٔ جوزف پی فل، ترجمهٔ زینب انصاری)
• «عقلانیت» و «عقلانیت ها» در قالب مباحثهٔ مدرنیسم و پست مدرنیسم (نوشتهٔ یوانا کوچوردی، ترجمهٔ زینب انصاری)
• تفکر انتقادی، پست مدرنیسم و ارزشیابی عقلانی (نوشتهٔ دالند هچر، ترجمهٔ محسن ملکی)
• اندیشهٔ کی یر کگور دربارهٔ عقلانیت (نوشتهٔ مریلین گای پیتی، ترجمهٔ سید احمد موسوی خوئینی)
• عقل و شهود در فلسفۀ چینی (نوشتۀ کارسون چنگ، ترجمۀ احمد قطبی میمندی)
• جایگاه عقل در فلسفۀ هندو، کلاسیک و معاصر (نوشتۀ سیسیر کومار مایترا، ترجمۀ رئوف نصرتیان)
• متافیزیک شرقی (نوشتۀ رنه گنون، ترجمۀ احمد قطبی میمندی)
• نمایه
در انبار موجود نمی باشد
somdn_product_pageبرای ثبت نقد و بررسی وارد حساب کاربری خود شوید.
محصولات مشابه
چرا سوریه؟ سخنرانیها و مصاحبههای سیدحسن نصرالله درباره سوریه
350,000 تومان10٪ تخفیف315,000 تومان
تاریخ امیرالمومنین علیه السلام (دوره دو جلدی)
700,000 تومان10٪ تخفیف630,000 تومان
آیینه اسرار: بررسی حدیث بنای مسجد مقدس جمکران و دیدار با امام زمان(عج)
16,000 تومان10٪ تخفیف14,400 تومان
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.