یعنی تمام توجه بنده عابد در تمام حالات عبادت حسب اختلاف اوضاع و اطوار عبادتها بخدا باشد و فکر دیگری آن عابد را از توجه به مبداء عالم حکیم باز ندارد بجهت اینکه عبادت ها دارای مراتب و انواع می باشد مرتبه ای از آن عبادت صدق و خلوص و جدا شدن از خلق است و مرتبه دیگر از آن عظمت و بزرگی و حمد و ثنای حق تعالی می باشد و مرتبه دیگر آن تضرع و زاری و التماس بنده عابد است و مرتبه ای هم خشوع و بخاک افتادن در پیشگاه قدرت جلال کبریائی می باشد و مرتبه دیگر تازه کردن عهد است بوسیله کلمه توحید( لا اله الی الله ) و تثبیت و پا بر جا نمودن اسلام و یاد آوری پیمانی است که از مردم در عالم « ذر» گرفته شده و گاهی هم تحیت و مدح و ثنای مقربین در محضر جلال و عظمت پروردگار است به لفظ ( السلام علینا و علی عبادی الصالحین ) و غیر اینها از حقیقت های دقیق که برای عابد و نماز گزار بفکر صحیح و در ست او ظاهر می گردد.
از همین جهت است نماز از کارهای زشت و ناروا انسان را منع و نهی می کند و موجب می شود آدم خاکی مقرب در بارذوی الجلال و محبوب مقام لایزال واقع شود همانطور که قرآن حکیم می فرماید( الصلوة تنهی عن الفحشاء و المنکر الخ ) و از پیغمبر بزرگوار که بهترین درود و تحیت بر او وآل او باد خبرهای زیاد و ارد شده مثل الصلوة معراج المؤمن، الصلوة عمود الدین، ان قبلت قبل ماسواها وان ردت ردماسواها.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.