یادداشت

کتاب «ظهور حضرت مهدی (عج) از نگاه قرآن کریم»

کتاب ظهور حضرت مهدی از دیدگاه

نزدیک به ۱۳۰۰ سال از غیبت آخرین امید رستگاری می‌گذرد و بر همه ما واضح است که ظهور حضرت صاحب‌الزمان (عج) قطعی است و قبل از ظهور او، زمین پر از نشانه‌هایی می‌شود که هر کدام از آن‌ها نور امید را در دل مؤمنان پرفروغ‌تر می‌کند، اما اینکه نشانه‌های ظهور چیست و بعد از ظهور چه اتفاقاتی رخ می‌دهد، سؤالاتی هستند که در احادیث و روایات، پاسخ‌های زیادی به آن‌ها داده‌ شده است.
امکان دارد این سؤال برای شما پیش بیاید که آیا با توجه به اینکه قرآن کریم کامل‌ترین کتاب برای رستگاری بشر است، از ظهور حضرت، ولی عصر (عج) خبر داده است؟
در پاسخ به سؤال فوق بیان این نکته ضروری است که قرآن کریم نازل‌شده تا مسیر رستگاری را به مردمان نشان بدهد؛ بخشی از قرآن کریم به زندگی گذشتگان و قوم‌های قبل اسلام و پیامبران پیش از رسول خدا(ص) اشاره می‌کند و سرگذشت آن‌ها را درس عبرتی برای امت اسلامی و سایر جهانیان قرار می‌دهد و قسمتی از این کتاب آسمانی احکام شرعی و عملی را در بر می‌گیرد؛ اما آنچه معجزه بودن قرآن را به رخ می‌کشد پیش‌بینی‌های این کتاب آسمانی است.
کتاب «ظهور حضرت مهدی (عج) از نگاه قرآن کریم» نوشته سید حسن زمانی، همانطور که از اسمش پیداست به بیان پیشگویی‌های قرآن کریم در مورد نشانه‌های ظهور آن حضرت و اینکه زندگی در زمان ظهور او چگونه است، پرداخته و به تمامی سؤالات فوق پاسخ داده و می‌گوید: قرآن کریم، کتاب جامعی است که از سوی خدای عزیز نازل شده است. کتابی که به وسیله خاتم پیامبران، حضرت محمد(ص)، در طول ۲۳ سال به دست ما رسیده است. این کتاب آسمانی، تا زمانی که خورشید و ماه در مسیر خود حرکت می‌کنند، آسمان‌ها و زمین باقی هستند و انسانی در این عالم زندگی می‌کند، برای هدایت بشر جاری است. همچنین در هر زمانی برای خود مصداق‌های جدیدی می‌یابد و اگر اینگونه نبود، نمی‌توانست هدایت‌گر انسان‌ها در دوران بعد از رسول گرامی(ص) باشد.
این کتاب شامل چهار فصل بوده و در هر فصل یکی از مباحث مرتبط با ظهور را بیان می‌کند که به آن‌ها اشاره می‌کنیم. فصل اول با عنوان کلیات به بیان مسائل کلی در مورد رسالت قرآن کریم و اینکه دستور‌های رستگاری قرآن‌کریم تاریخ مصرف ندارد پرداخته است. فصل دوم با عنوان «رخداد‌های ظهور» به بررسی و بیان رخداد‌های عصر ظهور و برخی از اتفاقات آن زمان می‌پردازد.
«ویژگی‌های ظهور» فصل سوم این کتاب است. این فصل با استناد به آیات قرآن کریم به بیان برخی از مشخصه‌های ظهور حضرت، ولی عصر (عج) پرداخته که این مشخصه‌ها از «ظهور به اذن خدا» تا «حکومت صالحان بر زمین» را شامل می‌شود. فصل چهارم با عنوان «جلوه‌هایی از ظهور» با استفاده از آیات قرآن کریم تلاش می‌کند تا جلوه‌هایی از دستاورد‌های حکومت حضرت، ولی عصر(عج) را بیان کند.
کتاب «ظهور حضرت مهدی از نگاه قرآن کریم» نوشته سید حسن زمانی ۱۶۸ صفحه دارد و در قطع رقعی و یا قیمت ۱۰ هزار تومان از انتشارات کتاب جمکران روانه بازار نشر شده است.

 

به نقل از خبرگزاری ایکنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *