رده سنی |
بزرگسال |
---|---|
نوع جلد |
جلد معمولی |
زبان کتاب |
فارسی |
تعداد صفحه |
56 |
قطع کتاب |
رقعی |
ناشر | |
نویسنده |

35,000 تومان10٪ تخفیف31,500 تومان

40,000 تومان10٪ تخفیف36,000 تومان
زائر حریم یار
350 تومان10٪ تخفیف315 تومان
از دیدگاه قرآن و اسلام، هدف از آفرینش، عبودیت و بندگی خداست؛ چنانکه خداوند در قرآن مجید می فرماید: «وَما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنسَ إِلَّا لِیَعْبُدُونِ»؛(1) و جن و انس را نیافریدیم جز این که مرا عبادت کنند. همچنین در آیه ای دیگر هدف از بعثت پیامبران را عبادت و بندگی دانسته و می فرماید: «و لَقَد بَعَثنا فی کُلِ ّ اُمَّهٍ رَسولاً اَنِ اعبُدُوا اللَّهَ»؛(2) و ما در میان هر امّتی رسولی فرستادیم که خدای یکتا را بپرستند.
و می توان گفت تنها راه سعادت و تکامل انسان، عبودیت و بندگی خداوند متعال است که قرآن در این باره می فرماید: «واَنِ اعبُدونی هذا صِراطٌ مُستَقیم» (3) و تنها مرا بندگی کنید که راه راست این است. از طرفی باید توجه داشت، معیار عبد زیستن و این که انسان ها همواره بنده خدا باشند، فقط، ساعتی مناسکی را انجام دادن نیست، بلکه خود را در تمام حالات مملوک خدا ببیند و از همه وابستگی های مادی و علایق حیوانی رها نموده و تنها طالب و تسلیم و مطیع خداوند باشند و مهم تر آنکه روح عبادت همان ذکر و یاد خدا ترک غفلت یعنی توجّه دل و دیده به خداست و قرآن می فرماید: «أَقِمِ الصَّلَواهَ لِذِکْرِی» (4).
لذا در اسلام، به آنچه موجب توجه قلبی به خدا و جدایی از مظاهر مادّی می شود، توصیه و تأکید شده است و زیارت آرامگاه رهبران دینی و شخصیت های الهی یکی از راه های مهم توجه قلبی و یاد خدا می باشد؛ البته شیعه به هیچ وجه معتقد نیست که امامان بالذات در برابر خداوند قدرت و استقلال دارند، بلکه معتقدند، پیشوایان دینی با پاکی و صفای باطن که از طریق عبودیت کسب کرده اند به اذن خدا واسطه فیض او هستند، تا جایی که امام علی علیه السلام می فرماید: خدایا برای من این عزت و بزرگواری کافی است که تنها بنده تو باشم؛ «الهی کفی بی عّزاً ان اکون لک عبدا».(5)
در انبار موجود نمی باشد
somdn_product_pageبرای ثبت نقد و بررسی وارد حساب کاربری خود شوید.
محصولات مشابه
در مکتب اهل بیت جلد 18 زیارت اهل قبور
2,500 تومان10٪ تخفیف2,250 تومان
پرچین 49 زندگی به سبک زیارت
5,500 تومان10٪ تخفیف4,950 تومان
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.