وزن | 230 گرم |
---|---|
ناشر | |
نویسنده | |
قطع کتاب |
رقعی |
تعداد صفحه |
218 |
نوع جلد |
شومیز |
سال انتشار |
1401 |
نوبت چاپ |
دوم |
رده سنی |
بزرگسال |
شابک |
978-964-3043-74-2 |

200,000 تومان10٪ تخفیف180,000 تومان

130,000 تومان10٪ تخفیف117,000 تومان
مردم شناسی تاریخی شناختی علم در ایران
175,000 تومان10٪ تخفیف157,500 تومان
در هر تمدنی که انسجام فرهنگی معرفتی وجود داشته باشد آن تمدن باقی خواهد ماند. پس میتوان گفت که انسجام معرفتی، ملاکی برای ظهور و اوج و سقوط تمدن است. انسجام فرهنگی معرفتی بین حوزههای معرفتی مثل هنر و ادبیات و فلسفه و علم و فرهنگ عامه و دین باید برقرار شود تا نظریههای عام و انتزاعی در سطوح مختلف تولید شود. این نظریهها در نهایت باید به عالم فرهنگ عامه وارد شوند تا بتوانند در کل جامعه گسترش بیابد. پس اگر انسجام فرهنگی و معرفتی وجود داشته باشد، تمامی این حوزههای معرفتی همدیگر را تغذیه خواهند کرد و به یکدیگر مدد خواهند رساند.
اما در جامعۀ دورۀ صفویه که علم آنچنان غلبهای نداشت، فلسفه توانست مرجع معرفتی و فرهنگی شود. در همۀ این سطوح، دین دخالت داشت و در تقابل با حوزههای معرفتی دیگر یعنی فلسفه، ادبیات و هنر و فرهنگ عامه بود. در دوران صفویه راه ادبیات، هنر و فلسفه از فرهنگ عامه جدا شد؛ چون ارتباط بین آنها و جامعه و مردم بریده شده بود. پس آنها راه انتزاع را در پیش گرفتند. و سبکهای انتزاعی و نظریههای بسیار انتزاعیتر در فلسفۀ صدرایی به وجود آمد. کتاب حاضر در سه فصل این عناوین را شامل میشود: مردمشناختی عهد صفویه؛ علل نازایی علوم تجربی در ایران؛ و علل بومی نشدن علوم تجربی وارداتی از غرب.
موجود در انبار
somdn_product_pageبرای ثبت نقد و بررسی وارد حساب کاربری خود شوید.
محصولات مشابه
تاریخ امیرالمومنین علیه السلام (دوره دو جلدی)
700,000 تومان10٪ تخفیف630,000 تومان
آیینه اسرار: بررسی حدیث بنای مسجد مقدس جمکران و دیدار با امام زمان(عج)
16,000 تومان10٪ تخفیف14,400 تومان
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.