در رسانه ها

پویشی برای عید غدیر خم/ به عشق مولا کتاب عیدی بدهیم

کتاب غدیر

به گزارش روابط عمومی انتشارات کتاب جمکران، در آستانه عید غدیر، بزرگترین عید اسلامی هستیم. عیدی که با تعابیر بلند و بی‌نظیری چون عیدالله الاکبر، روزاکمال دین و اتمام نعمت و… در روایات از آن یاد شده و اعمال بسیاری از جمله عیدی دادن و خرج کردن در عید غدیر از ائمه معصومین وارد شده است.

امام صادق (علیه السلام) فرمودند: یک درهم خرج کردن در روز غدیر برابر با صد هزار درهم در بقیه اوقات است.

امام رضا علیه السلام در کلامی روز غدیر را «یوم التودّد» خواندند، یعنی «روز مهر ورزیدن» و «یوم الحباء و العطیه» روز هدیه و بخشش.

عیددیدنی از سادات و هدیه دادن در عید غدیر سنتی پسندیده به تاسی از کلام معصومین است.

کتاب به عنوان منبعی معرفت بخش، می‌تواند یک انتخاب عالی و بهترین هدیه‌ها برای عیدغدیر باشد. هدیه‌ای که عقل و جان را زینت می‌دهد و متناسب با هر سن و مخاطب میتوان آن را اهدا کرد . خود کتاب و اثر آن تا مدت‌ها برای گیرنده باقی می ماند. به خصوص در شرایط کرونایی که رعایت پروتکل‌ها برای برخی نذورات و برنامه‌ها دشوار است نباید عید غدیر کمرنگ شود. نذر کتاب، یک نذر فرهنگی جذاب در عید غدیر است.

در همین راستا، انتشارات کتاب جمکران پویش «به عشق علی، کتاب عیدی بدیم» را از شب اول ذی الحجه (۲۰ تیرماه) و همزمان با سالروز ازدواج امیرالمومنین علیه السلام و حضرت زهرا سلام الله آغاز می‌کند.

در این پویش علاوه بر تبلیغ و ترویج کتاب و کتابخوانی با موضوع امیرالمومنین علیه السلام و غدیر، ۱۸ عنوان کتاب منتخب در قالب‌های متنوع و متناسب با سنین مختلف با تخفیف ۳۰ درصد ارائه می‌شود. نمک تبرکی جمکران و هدیه‌های جذاب برای کودکان و بزرگسالان متناسب با عیدغدیر این بسته‌های کتاب را همراهی خواهد کرد.

کتاب غدیر

همچنین هر روز «یک کتاب، یک مسابقه»، برای همراهان این پویش برگزار می‌شود. در این مسابقه هر روز یک سوال همراه با برشی از کتاب‌های منتخب ارائه و به برندگان جوایزی تقدیم خواهد شد.

کتاب‌های خواندنی برای کودکان و نوجوانان همچون «زیباترین عید، زیباترین جشن»، مجموعه ۱۴ جلدی «دوستان پیامبر(ص) و علی(ع)»، «مژده گل»، رمان‌هایی در وصف امیرالمومنین علیه السلام همچون «کتاب مخفی»، کتاب سبک زندگی «فاطمه علی است»، کتابی در فضائل امیرالمومنین علیه السلام از زبان اهل سنت با عنوان «مسیح اسلام»، شرح نهج البلاغه با عنوان «بر شانه‌های اقیانوس» و… از مجموعه کتاب‌های منتخب غدیری این پویش هستند.

برای دریافت محتوای پویش «به عشق علی کتاب عیدی بدیم» و آشنایی با کتاب‌ها و حمایت از آن به سایت کتاب جمکران مراجعه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *