اخبار

پزشکی که فرشته نجات رزمندگان شد

کتاب سایت 6

به گزارش انتشارات کتاب جمکران، رشادت ها و فداکاری های زنان این سرزمین، از دیرباز جزء جدایی ناپذیر داستان های اساطیری ایرانی بوده است. غیرت و همیتی که هم در پشت صحنه نبرد و هم در میدان مبارزه، بر سیاهی و پلیدی شوریده و یاری گر جبهه حق بوده است. هشت سال دفاع مقدس نیز، تجلی بخش غیرت زینبی زنان سرزمین مان بوده است. مادرانی که عزیز کرده شان را راهی جبهه میکردند، خواهرانی که پشتیبان جبهه بودند ویا مجاهدینی که عفیفانه پا در میدان نبرد گذاشتند تا لبیک گوی امام خویش باشند.

اما آنچه شنیده شده است و گفته شده است در قیاس با آنچه در میدان بوده است حساب خروار و ارزن است و حق آنان آنچنان که باید ادا نشده است.

شهیده “پروین ناصحی” از جمله زنان مجاهد این سرزمین است که با تخصص پزشکی خود شبانه روز یاری گر جبهه ها و رزمندگان بود. بانویی خود ساخته ای که دوره رزیدنت جراحی را در خدمت مجروحین جبهه ها بود و بعد از کسب درجه تخصص در رشته جراحی، خستگی را خسته کرد و فرشته نجات رزمندگان شد.

زندگی پر فراز و نشیب این بانوی فرهیخته، دست مایه ای برای “نجمه جوادی” از نویسندگان خوب قمی قرار گرفته تا با همکاری کتاب جمکران، کتاب زندگی نامه شان به رشته تحریر در آید.

مصاحبه های متعدد با خانواده، دوستان واساتید شهیده “پروین ناصحی” ضرورت نگارش این اثر بود که باعث شد “نجمه جوادی” عازم شهرهای مختلف شده تا از نزدیک با شخصیت این بانوی جهادی آشنا گردد.

این اثر مراحل پایانی نگارش خود را طی کرده و در آینده ای نه چندان دور روانه بازار چاپ می گردد.

گفتنی است بانو شهیده پروین ناصحی در سن 33 سالگی و در حین بارداری، به فیض شهادت نائل آمدند. مزار این بانو در حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *