اخبار, گزارش

قلب و ذهنم با مساله شهدای بمباران قم درگیر شده بود

رونمایی از کتاب نشانی گنج
فاطمه بهبهانی نویسنده کتاب «نشانی گنج» در مراسم رونمایی از این کتاب درباره آشنایی خود با سوژه این کتاب گفت: تمام فکر و قلبم درگیر خانواده شهید قربانیان بود.

به گزارش روابط عمومی انتشارات کتاب جمکران، مراسم رونمایی کتاب «نشانی گنج» با حضور فاطمه بهبهانی نویسنده اثر، سه شنبه ۲۴ آبان به مناسبت روز کتاب و کتاب خوانی در نمایشگاه کتاب دفاع مقدس برگزار شد.

کتاب «نشانی گنج» که به‌تازگی توسط واحد ادبیات پایداری انتشارات کتاب جمکران و با مشارکت ستاد ملی کنگره شهدای استان قم تولید و منتشر شده است، به ماجرای بمباران خیابان آذر شهر قم و شهادت خانواده قربانیان در این بمباران می‌پردازد.

فاطمه بهبهانی نویسنده نشانی گنج با اشاره به مظلومیت شهدای بمباران گفت: شاید تلقی این باشد که شهدای بمباران بر اثر یک حادثه اتفاقی به شهادت رسیده اند اما قطعاً این شهادت قسمت و روزی بوده است و خواست خدای متعال و استعدادها، برای رسیدن به چنین درجه‌ای دخیل هست.

وی درباره آشنایی با این سوژه گفت: من در درجه اول یک خانم خانه دار هستم و در تمام مدت نگارش این کتاب و طی شب و روز، آشپزی و حتی بچه داری، بخشی از ذهن و قلبم درگیر این خانواده شهید قربانیان بود.

بهبهانی افزود: خانواده قربانیان یک خانواده هشت نفره بودند و مادر خانواده باردار بودند و در آستانه وضع حمل و طی بمباران قم در ۱۶ فروردین سال ۱۳۶۷، ۶ نفر از این خانواده به شهادت می رسند و این کتاب از زبان پسر بازمانده این خانواده است.

نویسنده «نشانی گنج» در پاسخ به این سوال که چگونه این سوژه دردناک را به کتابی خواندنی برای گروه سنی نوجوان تبدیل کردند گفت: تلاش کردم با انتخاب راوی نوجوان که شخصیت اصلی داستان است و فضاسازی مناسب نوجوان و رفت و برگشت به زمان‌های مختلف، از تلخی این ماجرا برای نوجوانان کم کنند و به نوجوانانی که این کتاب را می‌خوانند این پیام را برسانند که از دل روزهای سخت و اتفاقات ناگوار می‌توان با امید و توکل به خدا سربلند بیرون آمد و موفق شد و روزهای سخت را پشت سر گذاشت و به الگویی برای انسان‌ها بدل شد.

در پایان این مراسم با حضور خانواده شهیدان قربانیان و اهالی فرهنگ، ادب و مقاومت از این اثر رونمایی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *