اخبار

فواره گنجشک‌ها منتشر شد

فواره گنجشک‌هازندگی داستانی امام صادق علیه السلام با عنوان ” فواره گنجشک‌ها ” توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر شد.
فواره گنجشک‌ها با سی دو داستان کوتاه به قلم محمود پوروهاب بر اساس روایات مستند به صورت پیوسته زندگانی آن امام همام را معرفی می‌نماید .
این کتاب در 130 صفحه با قطع پالتویی به قیمت 5300 تومان در فروشگاه های کتاب جمکران عرضه شده است.
انتشارات کتاب جمکران، مطالعه این مجموعه داستان ارزشمند را به نوجوانان ، والدین، مبلغان و مربیان تربیتی توصیه می‌نماید.

محمود پور وهّاب در سال 1340 در روستاي مشايه از شهرستان  رودسر به دنياآمد او از همان محمد پوروهابدوران كودكي به شعر علاقه داشت. وي اكنون ،نزديك به بيست سال است كه در حوزه ادبيات كودك و نوجوان كار مي‌كند. حاصل اين سال‌ها، پنجاه كتاب شعر، داستان، زندگينامه، تحقيق و بررسي و حدود صد مقالة پژوهشي و نقد است. او مسئول شعر ماهنامه‌هاي سلام بچه‌ها و پوپك و همين‌طور كارشناس ادبي مجله باران است. به تازگي كارهاي زيادي از اين شاعر و نويسنده  منتشر شده است، از جمله «پير چنگي» و «پر از بوي گلابي» كه اين کتاب برنده جايزه كتاب فصل شده است.

برشی از کتاب

دخترک از پنجره بیرون را نگاه کرد. آفتاب با گلهای درخشان باغچه حرف می زد و درخت بزرگ با گنجشک هایی که دوست شان داشت. ناگهان صدای نازک نوزاد با فواره ی گنجشک های روی درخت ، پر کشید.

ابن ابي‌العوجا گفت: «عجب! اگر تو از ياران جعفر بن محمد هستي، بدان ‌كه او هرگز اين‌گونه با ما حرف نمي‌زند. او بارها اين سخن‌ها را كه تو آن را كفرآميز مي‌خواني از ما شنيده؛ ولي هرگز از حدّ ادب بيرون نرفته و دشنام نداده است. او مردي بسيار خردمند، آرام و بردبار است. سخنان ما را به خوبي گوش مي‌دهد تا آن‌چه در دل داريم، بر زبان بياوريم؛ طوري كه گاهي گمان مي‌كنيم بر او پيروز شده‌ايم. آن‌گاه او با كم‌ترين سخن، دليل‌هاي ما را باطل مي‌سازد، چنان‌كه نمي‌توانيم پاسخ بدهيم. اگر تو از پيروان او هستي، چنان‌كه شايسته‌ي اوست با ما سخن بگو!»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *