اخبار

فراری از شب فراموشی و گمراهی

سوای قرآن که بزرگترین معجزه‌ی پیامبر مهربانی‌هاست، شاید بشود گفت مهم‌ترین اعجاز رسول خدا به راه آوردن مردمان سرزمین بادیه و شتر بود. مردانی سخت‌تر از سنگ و خشک‌تر از بیابان. رام‌شدنی نبودند مگر به زبان نرم و شراب شیرین. زبان نرم رسول خدا و شهد اخلاق و مرام خوشش عرب بادیه‌نشین زمخت را نوازش داد و از بردگی بت‌ها به بندگی خدا رساند.

رمان «فرار از شب» روایت داستان زندگی زن و مردی است که یکی از بادیه و دیگری از شهر به رسم عشق با هم آمیخته‌اند. ادامه‌ی روزهای عاشقانه‌شان مصادف است با آخرین روزهای حضور رسول خدا در مکه. زن به انتظار تولد نوزادی بی‌قرار است و مرد که پسر صحراست مهارتی در رد زدن دارد. طفل و ردی که مرد باید برای پیدا کردن رسول خدا بزند، مرد و زن را با یکی از مهم‌ترین فصل‌های زندگی پیامبر گره می‌زند و سفر ناگزیری که برایشان پیش می‌آید، داستان پر فراز و نشیبی از زندگی‌شان برایمان می‌سازد.

«اکرم صادقی» در رمان فرار از شب، با زبانی تصویری و ضرباهنگی تند همچون فرار، جذب سخت‌ترین مردان را که در تاریکی شب راه گم کرده‌اند روایت می‌کند.

فرار از شب روایت سفر است و تعقیب و گریز؛ این دو گزاره داستان را خواندنی و شخصیت‌ها را بیشتر در معرض کنش‌ قرار داده است. کنش‌هایی که هر کدام گام جدیدی برای شناخت خود و کسی است که همه از او حرف می‌زنند.

اگر می‌خواهید بدانید آن اعرابی بادیه‌نشین عاشق‌صفت شمشیرپرست که انتظار تولد دخترش را نمی‌کشید مگر برای زنده به گور کردن او، چه شد که سر به راه شد، خواندن رمان خوشخوان فرار از شب را دست ندهید.

این رمان به زودی از انتشارات کتاب جمکران منتشر خواهد شد.

به نقل از مشرق نیوز

4 دیدگاه در “فراری از شب فراموشی و گمراهی

  1. کاربر گفت:

    سلام.خواستم بابت وبسایت خوبتون ازتون تشکر کنم و امیدوارم باعث
    ایجاد انگیزه براتون بشه

  2. آپادانا تجهیز آراز گفت:

    سلام.واقعا وبسایت خوبی دارید

  3. کابر گفت:

    وای خیلی خوبه ساییتون

  4. tebyan گفت:

    بهترین وبسایتی که تاحالا دیدم.ازتون متشکرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *