اخبار

بر شانه های اقیانوس شرحی کوتاه بر نهج البلاغه منتشر شد.

کتاب photo 2021 04 21 10 00 49

به گزارش روابط عمومی جمکران، به اعتراف همه دانشمندان، نویسندگان و ادیبان عرب و غیرعرب، نهج البلاغه علی(ع) بعد از قرآن کریم، فصیح‌ترین و بلیغ‌ترین متن به زبان عربی است که بشر شاهد آن بوده است؛ مجموعه‌ای بی‌نظیر که حکمت‌های ژرف و ارزش‌های انسانیِ متبلور در علم اخلاق را با فلسفه تاریخ و سیاست درست، درهم آمیخته و به زیباترین و شیواترین شکل ممکن آن را در مسیر چشم‌انداز بشری عرضه کرده است و سیّد رضی، آن غوّاصِ گوهر‌شناس اقیانوس واژه‌ها، آن‌ها را به‌صورت کنونی گزین کرده و به ما عرضه داشته است.

جای تأسف است که این گوهر بی‌مانند، هنوز در میان شیعیان آن امام هُمام، مجهول و قدرناشناخته مانده است؛ چه رسد به آنان که از شناخت نور مقدس علوی نیز غافل‌اند. دراین‌میان، باید تلاش‌های بی‌دریغ شارحان و مترجمان این عرصه را ارج نهاد که برای رساندن کلام مولا به چشم و جان مخاطبان در طول تاریخ در تلاش بوده اند.

یکی از این عاشقان مولا(ع) که عمر بابرکت خویش را به شاگردی در محضر امیرمومنان (ع) و فرزندان راستینش زانوی ادب زده، حجت‌الاسلام علی رهبر است؛ ایشان عضو هیئت علمی گروه معارف اسلامی دانشگاه صنعتی اصفهان بوده که سال‌هاست در حوزه و دانشگاه به تربیت جوانان و تالیف آثار ارزنده مشغول هستند . ایشان از پسِ بیش از چهل سال انس با قرآن کریم و برادر کوچکش، نهج البلاغه  مجموعه پنج جلدی «بر شانه های اقیانوس» شرحی زیبا، جامع و درعین‌حال کوتاه از نهج البلاغه را به رشته تحریر در آوردند؛ اثری موجز و مفید برای ارتباط بیشتر نسل جوان با سخنان فوق‌بشری امیر بیان(ع).

حال و در ماه مبارک رمضان به مدد مولای متقیان جلد دوم کتاب بر شانه های اقیانوس توسط کتاب جمکران منتشر و تقدیم علاقه مندان گردیده است. این کتاب در جلد دوم به ترجمه و شرح  خطبه 101 تا 180 نهج البلاغه پرداخته است.کتابی که با قلم روان علی رهبر، ترجمه نهج البلاغه را خواندنی تر و مفاهم والای آن را برای عموم و به ویژه جوانان قابل درک و فهم تر نموده است. این کتاب توسط انتشارات کتاب جمکران و در 250 صفحه و به قیمت 54 هزار تومان عرضه گردیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *