اخبار

۴ شرط مهمی که اگر محقق شود، ظهور امام زمان(عج) شکل می‌گیرد

کتاب 4 شرط اساسی برای ظهور

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، انتشارات جمکران به تازگی کتاب «در مسیر ظهور توقف ممنوع»، نوشته حسن محمودی، را منتشر کرد. این اثر تلاش دارد با نگاهی به روایات از ائمه معصومین(علیهم السلام)، شیوه‌ها و راهکارهایی را معرفی کند که هر فرد می‌تواند با انجام دادن آنها گامی در جهت زمینه‌سازی ظهور بردارد.

فراهم کردن زمینه برای آشنایی دیگران باحضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف)، ترویج نام و یاد امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف)، تحصیل علوم ناب برای ترویج مهدویت و … از جمله این راهکارهاست. در معرفی این اثر آمده است: تقریباً 1183 سال از غیبت آقایی که خداوند وعده قطعی آمدنش را داده است، می‌گذرد. غیبت کسی که تشنه ظهور و مشتاق عدالت و غصه‌دار فقر و بیچارگی و قتل و کشتار و ظلم‌ها در عالم است. او که در انتظار آماده شدن یارانش و زمینه‌سازان ظهور، شب را به روز و روز را به شب می‌رساند.

ظهور علایمی دارد و شرایطی. آنچه مهم است و ما در آن نقش داریم، شرایط ظهور است که با فراهم شدنشان، آمدن نور قطعی است. شرایطی چون: برنامه و طرح کامل، رهبری مقتدر، یاران جان برکف و مجریان توانمند، بالا رفتن سطح رشد و فهم و آمادگی عمومی.

این چهار شرط اگر محقق شود، بدون شک ظهور شکل خواهد گرفت. شرط اول و دوم موجود است، اما شرط سوم و چهارم تلاش جهادگونه ما را می‌طلبد تا به ندای اماممان لبیک گوییم و در این راه قدمی استوار برداریم.

اهمیت و ضرورت یاری امام در قرآن و روایات، آثار یاری امام عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و شیوه‌های یاری، شرایط ظهور، زیبایی‌های ظهور و ناگهانی بودن آن و … از جمله موضوعاتی است که در این کتاب به آنها پرداخته شده است. در بخش‌هایی از این کتاب می‌خوانیم:

امام مجتبی(علیه السلام) فرمود: کسی که ما را با قلبش دوست داشته باشد و با زبان و دستش ما را یاری کند، در غرفه‌های بهشتی با ما خواهد بود».

بزرگترین و بهترین پاداشی که به ذهن می‌آید، همین است که در بهشتی باشی که اهل بیت پیامبر(علیه السلام) آنجا هستند و راه رسیدن به آن بهشت، یاری امام عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و حرکت در مسیر زمینه‌سازی ظهور است.

امام علی(علیه السلام) فرمود: «ناصرُنا یَنتَظرُ الرحمة؛ کسی که ما را یاری نماید و دوست بداری، در رحمت الهی قرار می‌گیرد». رحمت خاص خدا، با یاری امام عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و محبت قلبی به ایشان حاصل می‌شود؛ رحمتی که تمام ابعاد وجودی زندگی انسان را فرامی‌گیرد و تا آخر راه، مسیر را برایش روشن می‌کند. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *