اخبار

یادی از مرگ و قیامت با کتاب جدید انتشارات کتاب جمکران

خبر کتاب توشه ای برای برزخ تا قیامت

به گزارش انتشارات کتاب جمکران،

بهترین و سازنده‌ترین نصیحت برای هر انسان، به یاد مرگ و عالم برزخ و قیامت بودن است؛ زیرا توجه به آن، اثری عمیق بر شکستن شهوت‌ها و پایان دادن به آرزوهای دور و پاک کردن آینه دل دارد. غفلت از مرگ، انسان را به پستی، بی‌باکی، بی‌دینی و بی‌غیرتی می‌کشاند، قلب را می‌میراند و انسان را از هر حیوانی، گمراه‌تر و پست‌تر می‌کند. انسان زیرک و مؤمن کسی است که همواره به یاد مرگ باشد و هیچ‌گاه از آن غفلت نکند.

کتاب توشه‌ای برای برزخ تا قیامت می‌خواهد یاد مرگ را در دل خواننده زنده کند. آقای حسین اسماعیلی در این کتاب احادیث پیامبر و اهل‌بیت را درباره مرگ و منازل بعد از آن جمع‌آوری کرده است. کتاب در یازده فصل مرتب  شده و به ترتیب از مرگ آغاز و منازل بعد از آن را تا بهشت یا جهنم دسته‌بندی کرده و در هر بخش احادیثی آورده که درباره اعمالی گفته که انجام یا ترک هر یک باعث نجات از تنگناها و سختی‌های آن مرحله می‌شود.

و حسن ختام کتاب وصیتنامه فردی است که شهید زیست و شهید رفت.

این کتاب را انتشارات کتاب جمکران در 210 صفحه و به قیمت 52 هزارتومان وارد بازار نشر کرده است.

در بخشی از کتاب می خوانیم:

تجسم اعمال در روز محشر

معاذ بن جبل به حضرت رسول ؟ص؟ گفت: یا رسول اللَّه درباره قول حق‌تعالی در سوره نبأ (روزی که در «صور» دمیده می‌شود و شما فوجفوج (به محشر) می‌آیید ) توضیح دهید. حضرت فرمود: «ای معاذ، از امر عظیمی سؤال کردی» و سپس چشم‌های خود را رها کرد (شاید منظور این باشد که گریه کرد). سپس فرمود: «ده گروه از امت من، به‌صورت پراکنده محشور می‌شوند که خداوند آن‌ها را از مسلمانان جدا کرده و صورتشان به‌این‌صورت تغییر کرده است:

  1. آن‌ها که به‌صورت بوزینه هستند، سخن‌چینی می‌کنند.
  2. آن‌ها که بر صورت خوک هستند، اهل سُحت، یعنی کسب‌های حرام مانند رشوه هستند.
  3. بعضی نگونسار هستند؛ یعنی پاهایشان در بالا و صورت‌هایشان در پایین است و آن‌ها را در محشر با صورت‌ می‌کشند؛ این‌ها رباخوارند.
  4. بعضی کور هستند و رفت و آمد می‌کنند؛ این‌ها با ظلم و ستم حکم می‌کنند.

و…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *