اخبار

کتاب پیامبر و شترهایش منتشر شد

خبر کتاب پیامبر و شترهایش

به گزارش روابط عمومی کتاب جمکران کتاب «پیامبر(ص) و شترهایش» نوشته «هدا حشمتیان» با موضوع مهربانی پیامبر و با تصویرگری «اعظم واضحی مقدم» در انتشارات کتاب جمکران منتشر شد.

در شرایط کنونی نیاز شدید به تربیت کودکان و نوجوانان بر محبت و دوستی اهل بیت(ع) و آشنا سازی آنان با معصومان(ع) است.

آشنایی و شناخت پیامبر و اهل بیت (ع) آثار فراوان روحی و معنوی برای کودک دارد که از نظر تربیتی قابل توجه است.

معرفت پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) موجب پرورش روحیه ایثار، فداکاری، عزت نفس، کمک به محرومان و نظایر آن می شود که در هر شرایطی برای یک مسلمان لازم است. شناخت اهل بیت(ع) عامل تشویق انسان به خداشناسی، عبادت، دعا و مناجات و در یک کلمه منشاء همه خوبیها و زیبایی‌هاست.

یکی از راه های شناخت پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) به کودکان داستان است. داستان علاوه بر تقویت قوه تصور کودک او را با زندگی پیامبران و ائمه آشنا می کند و این مسئله موجب افزایش رشد معنوی کودک می شود. کتاب «پیامبر(ص) و شترهایش» داستان هایی از رفتار مهربان پیامبر گرامی اسلام(ص) با حیوانات مخصوصا شترها است.

کتاب پیامبر(ص) و شترهایش داستان چند شتر است که هرکدام به نوعی با پیامبر(ص) روبرو می شوند.  به عنوان مثال یکی از داستان ها درباره شتری است که صاحبش اورا اذیت و آزار می کرده است. وقتی پیامبر به مدینه وارد می شود، صاحب شتر به خاطر مهربانی که از پیامبر(ص) می بیند شتر را آزاد می کند و صاحب شتر، شتر را به پیرزنی مهربان می بخشد.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

پیامبر تا به امروز، مشکلات خیلی بزرگی را حل کرده بود و از سر راه برداشته بود. او راه دور و درازی را شبانه از مکه آمده بود تا رسیده بود به نزدیکیهای شهر یثرب. او سختیهای زیادی را در این راه، متحمل شده بود. اما انگار حاال یک کار خیلی سختتر پیش روی پیامبر بود. حال که میخواست وارد شهر شود، تمام مردم شهر، با اشتیاق منتظر ورودش بودند و هر کدام از آنها از ته قلبش دعا میکرد افتخار میزبانی پیامبر، نصیب او شود. گوش مخملی، مغزش از این فکرها سوت کشید و با خودش گفت: «من که یک شتر معمولی هستم، من را چه به این فکرها؟» اما این فکرها دست از سرش بر نمیداشت…

کتاب «پیامبر(ص) و شترهایش» نوشته «هدا حشمتیان» با موضوع مهربانی پیامبر(ص) و با تصویرگری «اعظم واضحی مقدم» به قیمت 55 هزارتومان و در 52 صفحه توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *