اخبار

کتاب مکیال المکارم به چاپ 13 ام رسید

خبر تجدید چاپ مکیال المکارم

به گزارش روابط عمومی انتشارات کتاب جمکران، ویراست جدید کتاب مکیال المکارم از بهترین و جامعترین کتاب ها در زمینه مهدویت منتشر شد.

با اینکه بیش از هفتاد سال از نگارش کتاب مکیال المکارم میگذرد اما همچنان  از کتاب های مطرح در زمینه مهدویت و امام زمان عجل الله است؛ کتابی گرانسنگ و کم نظیر که همواره مورد اقبال علما، پژوهشگران و عموم مردم بوده است.

آيت الله صافي گلپايگاني از مراجع تقليد در خصوص مکیال المکارم فرمودند: از بهترين و جامعترين کتابها در موضوع دعا براي فرج است و سزاوارست همه از آن استفاده کنند و امام شناسي خود را با آن کامل کنند.

این کتاب نوشته سیدمحمدتقی موسوی اصفهانی است که برای عرض ارادت به ساحت مقدس حضرت ولی عصرعجل الله نگارش شده است.

در مقدمه ای که مرحوم سید محمد تقی بر مکیال نوشته، چنین برمی آید که از شدت عشق و علاقه ای که به حضرت حجت (عج) داشته، شبی آن حضرت را در خواب می بیند. امام(ع) تألیف این کتاب را به وی توصیه و تأکید می فرماید و حتی نام آن را نیز «مکیال المکارم فی فوائد الدعاء للقائم» تعیین می کند. سید از خواب بیدار می شود، ولی توفیقی برای تألیف آن برایش حاصل نمی شود. تا اینکه در سال 1330ق عازم سفر حج شد. در این سفر بسیاری از حاجیان گرفتار مرض وبا شدند و از دنیا رفتند. آیت الله سید محمد تقی با خدای خویش عهد بست اگر از این سفر سالم برگردد، کتابی را درباره حضرت ولی عصر(عج) به رشته تألیف درآورد

آیت الله موسوی اصفهانی این کتاب را با هدف شکر نعمت وجود حضرت مهدی(عج) نوشته است.کتاب اگر چه حدیثی و معارفی است اما خوش خوان و روان برای عموم جامعه است و معرفت بخش خوانندگان نسبت به منجی عالم بشریت است.

این کتاب ارزشمند دارای هشت بخش مهم است که درآن مؤلف ژرف اندیش با استناد به آیات و روایات متعدد، موضوعات بسیار اساسی و سرنوشت سازی را که اغلب جنبه کاربردی است و مورد ابتلای شیعیان و مسلمانان می باشد، مورد کاوش و دقت نظر و تأکید قرار داده است.

در بخش اول به موضوع وجوب شناخت امام زمان(عج) از دیدگاه عقل و نقل می پردازد. بخش دوم کتاب اختصاص به اثبات وجود حضرت حجت (عج) دارد که با استناد به آیات و روایات و معجزات و کرامات،موضوعات گران سنگی را تقدیم حضور خوانندگان می کند.

بخش سوم در بیان پاره ای از حقوق و توجهات آن حضرت بر شیعیان است.

بخش چهارم اختصاص به توضیح ویژگی های آن حضرت دارد که سبب دعای ما شیعیان به آن امام غایب می گردد.

بخش پنجم به ثمرات و پیامدهای گوارای دعا برای فرج حضرت حجت (عج) اختصاص یافته است و بدین ترتیب، جلد اول کتاب مکیال المکارم به پایان می رسد.

جلد دوم کتاب با بخش ششم آغاز می شود. در این بخش مؤلف کتاب با تحقیق فراگیر خود که از میان آیات و روایات استخراج کرده، به پنجاه زمان و هشت مکان مشخص اشاره می کند که دعا برای آن حضرت در این زمان ها و مکان ها مورد عنایت و تأکید قرار گرفته است؛

بخش هفتم، به چگونگی دعا برای تعجیل ظهور امام مهدی (عج) اختصاص دارد. آداب کلی دعا،چگونگی دعا برای تعجیل ودعاهایی امامان معصوم(ع) در خصوص فرج حضرت در این بخش نقل شده است

بخش هشتم که آخرین بخش کتاب است، در تبیین وظایف و تکالیف بندگان به خصوص شیعیان و مسلمانان در برابر ساحت مقدس حضرت حجت، امام مهدی(عج) است.

ویراست جدید کتاب «مکیال المکارم» یکی از بهترین منابع مهدوی برای عموم مردم ، معرفت بخش منجی عالم بشریت حضرت بقیه الله ارواحنا له الفداء و راهگشای علمی و عملی برای در دو جلد و با طرح جلدی جدید از انتشارات کتاب جمکران و با قیمت 250.000 تومان روانه بازار نشر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *