اخبار

کتاب شرح زندگانی شهید حاج علی بیطرفان رونمایی شد

کتاب از کتاب وقتی بابا رئیس بود

کتاب «وقتی بابا رئیس بود» شرح زندگانی شهید حاج علی بیطرفان از شهدای آموزش و پرورش استان قم، طی مراسمی با حضور خانواده این شهید والامقام رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی انتشارات کتاب جمکران، آئین رونمایی از کتاب «وقتی بابا رئیس بود» معرفی زندگینامه شهید حاج علی بیطرفان به قلم تقی شجاعی با حضور مسئولان آموزش و پرورش و کنگره ملی شهدای استان در سینما تربیت برگزار شد.

در این مراسم که به همت ستاد کنگره ملی شهدای استان قم، اداره کل آموزش و پرورش استان و انتشارات کتاب جمکران برگزار شد حجت‌الاسلام مهدی بهداروند پژوهشگر دفاع مقدس و نویسنده کتاب زندان الرشید، نرجس نیازمند عضو شورای اسلامی شهر مقدس قم، محمد حسنی مدیرعامل موسسه انتشارات کتاب جمکران، مسئولان بسیج فرهنگیان و دانش‌آموزی استان، روسای ادارات و نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان و همرزمان شهید بیطرفان حضور داشتند.

اجرای گروه سرود عابس، بیان خاطرات و سخنان مهدی بیطرفان فرزند شهید حاج علی بیطرفان و نیز بیان نکاتی از زبان تقی شجاعی نویسنده کتاب، بخش‌های دیگری از مراسم بود؛ در مراسم فوق کلیپی از نظرات دانش آموزانی که کتاب را خوانده بودند پیرامون بیت المال، پخش شد.

شهید «حاج علی بیطرفان» از شهدای آموزش و پرورش استان قم است که در حین مسئولیت ریاست اداره به جبهه شتافت و 23 دی‌ماه 1365 در منطقه شلمچه با فدای خون خویش، پیام‌آور مسئولیت امروز آحاد مردم نسبت به ارزش‌های اسلامی شد.

کتاب «وقتی بابا رئیس بود» که شرح زندگانی این شهید والامقام است، به قلم روان تقی شجاعی در 228 صفحه و 35 فصل ویژه رده سنی 9 تا 14 سال نگاشته شده و به همت ستاد کنگره ملی شهدای استان قم و انتشارات کتاب جمکران تهیه و به چاپ رسیده است.

علیرضا رحیمی مدیر کل آموزش و پرورش استان قم در این مراسم گفت: 226 مدرسه در قم به نام شهدا نامگذاری شده است و تصمیم داریم زندگی نامه شهدای هر مدرسه را برای آشنایی دانش آموزان و معلمان آن واحد آموزشی تبیین و منتشر کنیم.

همچنین علی‌اکبر خوش‌گفتار مقدم رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم در این مراسم در خصوص زنده نگه‌داشتن یاد شهدا در آموزش و پرورش، عنوان کرد: اموری که جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است در آموزش و پرورش به سه بخش فرهنگیان(کارکنان، مدیران و دبیران)، دانش‌آموزان و والدین و خانواده‌های دانش‌آموزان تقسیم می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کتاب «وقتی بابا رئیس بود»، ششمین کتابی است که به تازگی به بازار راه یافته است و سپس به طور متوالی فیلم ها، مستند ها، و عکس‌هایی توسط این کنگره در آینده عرضه می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *