اخبار

کتاب دو زبانه «از سکوی شعبان» منتشر شد

از سکوی شعبان

همزمان با روزهای ماه شعبان برگردان و شرح ادبی عاشقانه «مناجات شعبانیه» مولا امیرالمومنین (علیه‌السلام)، به قلم علی رهبر و با نام «از سکوی شعبان» توسط نشر جمکران عرضه شد.

بر اساس این گزارش، این کتاب از بلندپایه‌ترین نیایش‌های مناجاتی شیعه، عشق‌نامه معروف «مناجات شعبانیه» مولا امیرالمومنین (علیه‌السلام) است که امام راحل و رهبر انقلاب در این ایام و برای هر روزمان تاکید داشته‌اند. برگردان و شرح ادبی عاشقانه این مناجات به قلم علی رهبر منتشر شد.

حجت الاسلام علی رهبر نویسنده «از سکوی شعبان»  در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: سال‌ها نزد اساتیدی چون آیات عظام حائری شیرازی، حسینی بوشهری، محمد یزدی، ری شهری، دین پرور، محسن اعتمادی، تلمذ کردم و اکنون عضو هیأت علمی گروه معارف اسلامی دانشگاه صنعتی اصفهان هستم.

وی با بیان اینکه ۱۵ کتاب منتشر شده دارم که یکی از آن‌ها کتاب تفسیر موضوعی نهج‌البلاغه است، تصریح کرد: تازه‌ترین کتابم «از سکوی شعبان » نام دارد که شرح عاشقانه و ادبی است که نشر کتاب جمکران، آن را چاپ کرده است.

این مولف ضمن اشاره به اینکه سروده‌هایی با محوریت شعر آئینی دارم، گفت: مشغول پایان دادن به ترجمه و شرح نهج‌البلاغه هستم که نشر جمکران  قرار است آن را منتشر کند. دعای مکارم الاخلاق و ابوحمزه و اینک مناجات شعبانیه را با سبکی نوین، ترجمه و شرح داده و چند روزی است منتشر شده است.

حجت‌الاسلام رهبر گفت: «از سکوی شعبان» به شکل دو زبانه فارسی ـ عربی، در ۱۳۵ صفحه، با ویراستاری محمود سوری و طرح جلدی از حسن کریمی روانه بازار کتاب شد. البته بخش شرح کتاب به زبان فارسی آمده است.

این نویسنده با تاکید بر دو زبانه بودن اثر افزود:کارشناس مذهبی باید به زبان فارسی و عربی، قرآن و حدیث و نهج‌البلاغه و حتی تاریخ، اشراف داشته باشد و نیازهای نسل نو را به نیکی بداند. تعامل با جوانان و فروتنی و شنیدن سخنانشان از لوازم مهم است.

فرازی از این کتاب را با هم می‌خوانیم:

گرچه رفتارهایم، خرد و کلان است اما دلی به وسعت اقیانوس‌هایم دادی و یک دل دادی؛ نه دو دل و در این سینه سینایی، گوهر گرانباری به نام امید و آرزویم بخشیدی! در اطاعت من از تو، غرور می‌گیردم که چنین و چنان کردم و توهم‌ها بیچاره‌ام می‌کند اما امید من، تحفه‌ای است که بدون کوشش عنایتم کردی…

قطعا به دنبال رسوایی من نیستی چون برای سلامتی من فرشتگانی را گماشتی و نظام دفاعی بدنم را چونان ارتشی ممتاز، در برابر هجوم میلیارد مزاحم سلامت، مجهز کردی…
عشق تو آتش می‌زند ولی خاکستر نمی‌کند و همه وجد و نشاط و شوق و ذوق و پایداری در این شرب مدام است.

گفتنی است، از آثار حجت‌الاسلام علی رهبر می‌توان به: قطره‌ای از فرات عاشورا، همسایه آفتاب، سفری به ژرفای دریا، باغ باشم…، بی تو هیچک‌س، اخلاق اسلامی، تفسیر موضوعی نهج البلاغه، سیر و سلوک یا عرفان علوی، تمام زندگی، بیم موج ( اخلاق در فضای مجازی )، پرتوها، هفتاد مشعل و چهل و یک چراغ و… می‌توان اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *