اخبار

کتاب داستان زندگی اویس قرنی چاپ شد

کتاب 1

کتاب داستانی «در جستجوی خورشید» نوشته مجید ملامحمدی درباره زندگی اویس قرنی از اصحاب پیامبر اکرم (ص) و امام علی (ع) به‌تازگی توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر و راهی بازار نشر شده است. این‌کتاب یکی از عناوین «گنجشک‌های جمکران» است که به‌عنوان بخش کودک و نوجوان انتشارات کتاب جمکران فعالیت می‌کند.

اویس قرنی را می‌توان از بهترین مسلمانان عصر نبوی برشمرد. او ارادت و علاقه شدیدی به پیامبر (ص) داشت اما به‌خاطر شرایط و موانع زندگی، هیچ‌گاه به محضر پیامبر (ص) نرسید. ولی معنویت مثال‌زدنی و ارادت خود به حقانیت را تا آخرین لحظه زندگی و شهادت خود حفظ کرد.

کتاب زندگی اویس، یکی از عناوین مجموعه «یاران راستین پیامبر» است که در قالب ۱۴ جلد، یاران حقیقی پیامبر اکرم (ص) را برای کودکان و نوجوانان معرفی می‌کند. «در جستجوی خورشید» یکی از عناوین این‌مجموعه است. این‌کتاب روایات و برش‌هایی از زندگی و معرفی این‌صحابی کم نظیر را به‌صورت داستان در بر می‌گیرد و در انتها نیز منابع مورداستفاده نویسنده را معرفی می‌کند. تصویرگری این‌کتاب توسط اسماعیل چشرخ انجام شده است.

در بخشی از این‌کتاب آمده است:

«امام موسی بن جعفر ع فرمودند: هنگامی که روز قیامت برپا می شود، منادی حق ندا می دهد کجایند حواریون علی بن ابی طالب ع وصی محمد. در این هنگام عمرو بن حمق محمدبن ابی بکر، میثم تمار و اویس قرنی بر می خیزند»

این‌کتاب با ۳۵ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۱۲هزار تومان منتشر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *