اخبار

کتاب خیاطی مادام وارد بازار نشر شد

خبر کتاب خیاطی مادام

به نقل از روابط عمومی انتشارات کتاب جمکران مجموعه داستان «خیاطی مادام» نوشته «هدی حشمتیان» با موضوع تولید ملی و حمایت از کالای ایرانی به چاپ رسید و وارد بازار نشر شد.

خوشبختانه پس از بیانات رهبر انقلاب در مورد حمایت از تولید ملی، کمپین‌ها و هشتگ‌های متعددی در این باره به راه افتاد و افراد زیادی حمایت خود از فرمان رهبر و کالای ایرانی را نشان دادند. بر این اساس انتشارات کتاب جمکران هم مجموعه داستانی با این موضوع از خانم هدی حشمتیان به چاپ رساند.

حمایت از تولید ملی می‌تواند علاوه بر رفع مشکلات اقتصادی که هدف اصلی تحریم‌هاست، سبب استقلال کشور و کاهش واردات و افزایش صادرات باشد.

مهم ترین نکته ای که در این مجموعه داستان به آن پرداخته شده این است که وقتی از تولید ملی حمایت شود، چرخه تولید دوام خواهد داشت و همین سبب ایجاد و حفظ اشتغال پایدار می‌شود و جوانان زیادی را از معضل بیکاری و تبعات آن حفظ می‌کند.

نثر روان و ماجراهای جذاب از ویژگی های خوب کتاب است که مخاطب را همراه می کند و ضرورت حمایت از کالای ایرانی و تولید ملی را برای مخاطب روشن تر می کند.

کتاب «خیاطی مادام» به قلم خانم «هدی حشمتیان» در 84 صفحه و به قیمت 25000 تومان توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر شده است.

 

بخشی از کتاب:

البته من کلی غر به جان بابا زده بودم، اما دیگر فایده‌ای نداشت. پول اجارۀ باغ کلی میشد و بابا دست مردم چک داشت. تا اینکه مامان طفلکی که همیشه آمادۀ انواع فداکاری و ازخودگذشتگی بود، پیشنهاد کرد انگورها را نگه داریم و ازش شیرۀ انگور درست کنیم، کاری که قبلترها همیشه انجام می‌دادند و مادر و مادربزرگ و همۀ مادرهای قبل از او انجام داده بودند. اصلاً شیره درست کردن توی شهر ما یک هنر تاریخی بود که سینه به سینه رسیده بود به نسلهای بعد، اما به‌خاطر سختی کار، دیگر کسی به خودش سخت نمی‌گرفت که شیرۀ انگور درست کند، مگر چند تا کارگاه سنتی. دوروبر شهر تا چشم کار میکرد، تاکستان بود و باغ میوه. زرنگ‌ترها و مایه‌دارها محصولشان را فرآوری میکردند و خرده‌پاها و بی‌پول‌ها همانطور وانتی، مفت می‌فروختند. مادر همیشه از شیره درآوردن‌های گذشته خیلی برایم گفته بود…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *