اخبار

کتابی که استادمیرباقری برای مطالعه فضائل امیرالمومنین توصیه کرد +فیلم

کتاب

عضو خبرگان رهبری در شب ۲۱ ماه مبارک رمضان در سخنرانی مراسم مسجد مقدس جمکران، ضمن بیان عظمت امیرالمومنین علیه السلام حدیثی از پیامبر اعظم (ص) در اهمیت کتاب در فضائل ایشان مطرح کرد.

بر اساس این گزارش، آیت الله میرباقری در ادامه به اهمیت ذکر فضائل حضرت علی همراه با اقرار پرداخت که نتیجه هرگونه ذکر ارزش‌های امام علی علیه السلام طهارت و پاکی نفس است.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به جایگاه بی بدیل امیرالمومنین گفت: ذکر فضائل امیرالمومنین همراه با اقرار، نتیجه‌اش طهارت نفس است.

آیت الله سید محمدمهدی میرباقری در مراسم شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در جمع عاشقان و منتظران امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) در مسجد مقدس جمکران، با اشاره به اینکه ماه رمضان ماه عبادت است، اظهار کرد: یکی از عبادات ذکر حضرت علی علیه السلام است و هر کسی توجه به فضائل حضرت علی داشته باشد و کتاب در این باره بخواند موجب جاری شدن نور حضرت به وجود انسان می‌شود و شیطان را می‌راند. به تعبیری خواندن کتاب درباره عظمت امیرالمومنین کفاره گناهان چشم است.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم درباره کتاب فضائل شهید شب قدر ابراز کرد: این بیان ما نیست و کلام معصوم است و جای مناقشه نیست.

در این حدیث آمده است: اگر کسی یکی از فضائل آن حضرت را بنویسد، تا هنگامی که آن نوشته باقی است و اگر کسی به نوشته ای درباره فضائل علی(ع) نگاه کند، خداوند تمام گناهانی که از راه چشم کرده است می‌پوشاند و از آن در می‌گذرد.»

عضو خبرگان رهبری با اشاره شرح حدیث و اهمیت خواندن و ضبط و نشر فضائل حضرت علی علیه السلام بیان کرد: مطالعه فضائل یکی از عبادات مهم است و کتاب‌های متعددی در این زمینه نوشته شده که یکی از کتاب‌های خوبی در فضائل امام اول شیعیان تاریخ امیرالمومنین به قلم مرحوم آیت الله شیخ عباس صفائی حائری و از انتشارات جمکران است.

گفتنی است کتاب تاریخ امیرالمومنین از منشورات کتاب جمکران در آغاز امسال، چاپ دهم خود را پشت سر گذاشته است:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *