اخبار

«و توی دروازه» به چاپ هشتم رسید

خبر و توی دروازه

به گزارش روابط عمومی انتشارات کتاب جمکران، کتاب «و توی دروازه» به چاپ هشتم رسید.

در عرصه‌های قدرت طلبی و تجاوز، ‌جنگ همیشه مخرب و ویرانگر بوده است. در هر جنگی که اتفاق می‌افتد قربانیان زیادی از کودکان، سالمندان و بیماران درگیر جنگ می‌شوند، تعداد زیادی بی‌خانمان شده و تحت تأثیر اثرات مخرب جنگ قرار می‌گیرند و این آسیب‌ها تا سال‌ها همراه آن ها باقی می ماند.

هشت سال جنگ تحمیلی بخشی از تاریخ کشورمان ایران است که گرچه این روی تلخ را دارد اما روی دیگر آن هشت سال ایثار و ایستادگی و مقاومت رزمندگان و مردم غیور ایران است که از جان و مال خود برای دفاع از خاک این مرزوبوم مایه گذشتند. پس نوشتن و گفتن از آن برای کودکان و نوجوانان، هم برای دانستن تاریخ کشورشان و هم برای آشنایی و آمادگی با چنین شرایطی لازم و ضروری است. و شاید زبان طنز بهترین زبان برای انتقال این مفهوم باشد.

«و توی دروازه» رمان نوجوان به قلم «عباس سعیدی» درباره برشی از دفاع مقدس با زبان طنز است. داستانی صمیمی و خواندنی از ماجراهای پسری عزیزدردانه که به جبهه می‌رود در نخستین روزهای حضورش در جبهه در روستایی از خوزستان در محاصره عراقی ها  گرفتار می شود و چیزهایی می بیند که حتی خیالش را هم از ذهنش عبود نمی داده است. از همان لحظه‌های اول ورود شخصیت اول به جبهه، جنگ روی اصلی خود را نشان می‌دهد. جنگی نابرابر بین اهالی یک روستا با سربازان مسلح بعثی. «و توی دروازه» پر از هیجان و تلخی و خیانت و  گلوله و تعقیب و گریز است. ترکیب تلخی صحنه‌های دردناک جنگ با روایت شیرین تجربه‌ای جدید از داستان‌های دفاع مقدس را پیش روی مخاطب قرار می‌دهد.

هم اکنون هشتمین چاپ این کتاب که با استقبال گرم نوجوانان مواجه شده، از انتشارات کتاب جمکران در 180 صفحه و به قیمت 35000 تومان در اختیار خوانندگان قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *