اخبار

نشست رونمایی و بررسی «من خانواده ام را دوست دارم»

کتاب photo ۲۰۱۹ ۰۸ ۱۸ ۲۰ ۲۳ ۳۱ e1566374677488

با حضور نویسنده، تصویرگر، گرافیست و روانشناس مهمان نشست رونمایی و بررسی «من خانواده‌ام را دوست دارم» برگزار شد.

«علی باباجانی» نویسنده باسابقه کودک‌ونوجوان درباره انگیزه‌اش از تألیف «کتاب من خانواده‌ام را دوست دارم» گفت و هدفش را آشنا ساختن کودکان امروز با بستگان سببی و نسبی دانست. باباجانی چند خطی از کتابش را هم برای حضار خواند.

کتاب photo ۲۰۱۹ ۰۸ ۱۸ ۲۰ ۲۳ ۰۷ e1566374863517

از اتفاقات جالب این نشست حضور فرزندان، برادزادگان و خواهرزادگان علی باباجانی نویسنده کتاب بود. این کودکان با حضورشان گرمی خاصی به نشست داده بودند و به تعبیری فلسفه کتاب را گوشزد می‌کردند.

محمد شاطری روانشناس بالینی و مشاور گفت ضروری است که کودک بداند در خانواده چه جایگاهی دارد و دیگران چه نسبتی با او دارند. وی در ادامه هشدار داد که اصلاً رویکرد درستی نیست که این روزها هر شخص غریبه‌ای را به کودکانمان خاله و عمو معرفی می‌کنیم. این رفتار خطرساز است.

نوشین بیجاری تصویرگر، کتاب را بسیار پرشخصیت دانست و گفت تجربه‌ای جدید بود و مانند دیگر کتاب‌ها نبود که تصویرگر بخواهد بر اساس متن تصاویری بکشد؛ بلکه کتاب پر بود از توضیحات و حاشیه‌ها و چالش‌های تصویری.

حمیده سلیمانی گرافیست کتاب هم از ویژگی‌های صفحه‌آرایی این کتاب گفت و اینکه چون می‌خواست تصاویر کتاب ارتباط بهتری با کودکان برقرار کند، از تکنیک کولاژ استفاده کردند.

کتاب photo 2019 08 21 12 21 25 e1566375040927

در انتهای این نشست حاضران تابلوی پوستر کتاب «من خانواده‌ام را دوست دارم» را امضا کردند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *