اخبار

معبد زیرزمینی؛ یک فیلمنامه آماده برای فیلم‌سازان است

کتاب معبد زیرزمینی

به گزارش روابط عمومی انتشارات کتاب جمکران، مراسم رونمایی از کتاب معبد زیرزمینی روز پنج‌شنبه ۱۱ آذر با حضور تولیت مسجد مقدس جمکران، امیر سرتیپ دوم احمد آرام، خانواده شهید غلامحسین رعیت رکن‌آبادی، و جمعی از رزمندگان و نویسندگان دفاع مقدس در سالن عصر آفتاب برگزار شد.

کتاب «معبدزیرزمینی» نوشته معصومه میرابوطالبی رمانی بر اساس خاطرات مقنی‌ها از جنگ تحمیلی است. خاطراتی که هر چند تاثیر جالب توجهی در عملیات‌فتح‌المبین داشته اما با وجود گذشت بیش از ۳۰ سال از پایان جنگ، ناگفته مانده است. این کتاب در ۱۶۴ صفحه نوشته شده، با همکاری انتشارات کتاب جمکران منتشر شده و در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران، محمد حسنی مدیر عامل مؤسسه پژوهش و نشر مسجد مقدس جمکران، امیر احمد آرام از فرماندهان ارتش و عملیات فتح المبین، احمد حاجی زاده مدیر کنگره شهدای استان قم و معصومه میرابوطالبی نویسنده کتاب از حاضران این جلسه بودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان، فرهنگ شهادت را از ارکان اسلام ناب دانست و بزرگداشت شهدا را از جمله راه های ترویج آن دانست.

وی گفت:رمان از اثر گذارترین تولیدات در ترویج فرهنگ شهادت است که در سال‎‌های اخیر بانوان پرچمدار و پیشتاز این عرصه بوده‌اند.

محمد حسنی هم در بخش دیگری از این مراسم ضمن تجلیل از نثر اثر و نوع روایت، این کتاب را نمونه‌ای مناسب برای تمامی اقشار دانست و آن را نمونه موفقی از تلفیق حادثه‌ای واقعی و در عین حال اثری ادبی و درام و یک فیلمنامه آماده برای فیلم‌سازان این عرصه معرفی کرد.

در پایان مراسم با تقدیم هدایایی از نویسنده اثر و خانواده شهید رعیت رکن‌آبادی تجلیل شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *