اخبار

«مرغداری در میدان جنگ» منتشر شد

خبر کتاب مرغداری در میدان جنگ

به گزارش روابط عمومی انتشارات کتاب جمکران، «مرغداری در میدان جنگ» کتابی با نثر طنز که به همت واحد ادبیات پایداری انتشارات کتاب جمکران تولید و وارد بازار نشر شد.

این کتاب به قلم «سید سعید هاشمی» بر اساس خاطرات طنز رزمندگان لشکر 17 علی‌بن‌ابیطالب (ع) در طول هشت سال دفاع مقدس نوشته شده است. این خاطرات، روایت مواجهه این رزمندگان با حیوانات در میدان جنگ است.

سید سعید هاشمی شاعر و نویسنده کتابهای کودک و نوجوان است. او از معدود شاعران معاصر است که در حوزه طنز کودک و نوجوان نیز فعالیت می‌کند.

طی دو سال گذشته جلسات خاطره گویی طنز با حضور رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در سالن شهید سردار سلیمانی انتشارات کتاب جمکران برگزار و خاطرات آنها ثبت و ضبط شد که کتاب «مرغداری در میدان جنگ» اولین کتاب از این مجموعه خاطرات است.

راویان خاطرات «مرغداری در میدان جنگ» رزمندگان عزیز: محسن دلپاک، رضا سفیدابی، حبیب زمانی، حسن کرزه‌بر، تقی عابدی، علی شفیعی، علی خاکباز، حسین بوجار، ناصر حمزه‌ای، علی شریفی و باقر سنگ‌تراشان هستند.

 

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

«با تعجب به سید و دور و برش نگاه کردم. گفتم: «تخم مرغ کو؟ من که چیزی نمی‌بینم. نکنه داری زور می‌زنی که خودت تخم بذاری؟»

سید با خنده گفت: «منتظر باش و ببین!»

هنوز این جمله از دهانش بیرون نیامده بود که یک‌دفعه صدایی به گوشمان خورد.

ـ ای وای! خفه شدم! خدا بگم چه‌کارتون کنه! این دیگه چی بود؟ وای! الان سکته می‌کنم!

سرم را برگرداندم. سهتا از بچه‌های مرکز پیام از ساختمانشان بیرون آمده بودند و افتاده بودند کف زمین خاکی. یکیشان بالا آورده بود و دوتای دیگر، دهانشان کف کرده بود. نفر سوم، هی داد می‌زد: «ای وای! پدرتون رو در می‌آرم! این چه تخم مرغی بود! انگار فاسد شده بود! وای! دل و روده‌ام اومد بالا!»

برادررسولی با شنیدن صدای بچه‌ها، با شتاب از سنگرش بیرون آمد و رفت طرف آنها.»

 

کتاب «مرغداری در میدان جنگ» به قلم «سید سعید هاشمی» و با تصویرگری اسماعیل چشم رخ، جزو آثاری است که توسط انتشارات کتاب جمکران و با همکاری کنگره شهدای استان قم روانه بازار نشر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *