مصاحبه, اخبار

متناسب با سن نوجوانان به سیره شهدا بپردازید

کتاب با علی اکبر خوشگفتار

علی اکبر خوش گفتارمقدم در آیین رونمایی از کتاب «وقتی بابا رئیس بود» بر ضرورت انتقال مفاهیم انقلاب اسلامی با محوریت زندگی و وصیت نامه شهدا و متناسب با سن مخاطبان نوجوان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی انتشارات کتاب جمکران، آیین رونمایی از کتاب «وقتی بابا رئیس بود» به همت ستاد کنگره ملی شهدای استان قم، اداره کل آموزش و پرورش استان و انتشارات کتاب جمکران با حضور علی‌اکبر خوش‌گفتار مقدم، رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم، علیرضا رحیمی، مدیر کل آموزش و پرورش، حجت‌الاسلام مهدی بهداروند، پژوهشگر دفاع مقدس و نویسنده، نرجس نیازمند، عضو شورای شهر قم، محمد حسنی، مدیرعامل مؤسسه انتشارات کتاب جمکران، مسئولان بسیج فرهنگیان و دانش‌آموزی استان، روسای ادارات و نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان و همرزمان شهید بیطرفان در سینما تربیت قم برگزار شد.

خوش‌گفتار مقدم، رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم بحث زنده نگه‌داشتن فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال آن به نسل  جوان را مهم ارزیابی کرد و گفت: آشنا کردن مدیران، معاونان، معلمان و کارکنان اجرایی مدارس به بحث فرهنگ ایثار و شهادت در قالب طراحی دوره‌های آموزش ضمن خدمت، دوره‌های راوی معلم، آشنایی با تاریخ دفاع مقدس، برپایی اردوهای راهیان نور داخل شهری و جنوب ازجمله برنامه‌هایی است که می‌تواند در این امر بسیار موثر باشد.

وی اضافه کرد: در آموزش و پرورش سه بخش فرهنگیان(کارکنان، مدیران و دبیران)، دانش‌آموزان و والدین و خانواده‌های دانش‌آموزان مواردی است که برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت سهم دارند. این بخش‌ها باید با برنامه ریزی تلاش کنند، فرهنگ شهادت در جامعه رونق بگیرد.

رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم بیان کرد: در بخش دانش‌آموزان نیز همین برنامه‌ها و پرداختن به سیره زندگی شهدا و وصیت‌نامه‌ آن ها، سرودخوانی، دکلمه خوانی، نقاشی و خوشنویسی با موضوع شهدا وجود دارد که بایستی با زبان دانش‌آموزی و متناسب با سن نوجوانان در نظر گرفته شود.

این مقام مسئول درباره ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بخش والدین و خانواده‌ دانش‌آموزان، تاکید کرد: مدارس جلساتی را می‌توانند با حضور خانواده‌ها برگزار کنند تا با مکتوبات مربوط به دفاع مقدس ازجمله رمان‌های دفاع مقدس در قالب نمایشگاه، خانواده‌های دانش‌آموزان را آشنا کرده و در مسیر شهدا قرار دهند.

وی یادآور شد: کتاب «وقتی بابا رئیس بود»، ششمین کتابی است که به تازگی به چاپ رسیده است و بناست که حدود ۵۰ کتاب ازسوی کنگره با همکاری انتشارات کتاب جمکران تا زمان برگزاری اجلاسیه اصلی کنگره، روانه بازار شود.

در بخش دیگری از این برنامه، مدیر کل آموزش و پرورش استان قم به بیان ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری شهید بیطرفان پرداخت و در ادامه گفت: تاکنون ۲۲۶ مدرسه در قم به نام شهدا مزین شده و تصمیم داریم زندگی‌نامه شهدای هر مدرسه را برای آشنایی دانش آموزان و معلمان آن واحد آموزشی تبیین و منتشر کنیم.

رحیمی بیان کرد: کتاب «علی‌اکبر‌های خمینی» خلاصه‌ زندگی شهدای دانش آموزان دبیرستان صدوق، کتاب چند جلدی «همکلاسیم» درباره وصایای دانش آموز استان، کتاب «از جمکران تا حلب» درباره شهید مجید عسگری جمکرانی از جمله کتاب‌ه‍ایی است که در حوزه ایثار و شهادت توسط همکاران فرهنگی به چاپ رسیده است.

یادآوری می‌شود شهید حاج علی بیطرفان از شهدای آموزش و پرورش استان قم است که در حین مسئولیت ریاست اداره به جبهه رفت و ۲۳ دی‌ماه ۱۳۶۵ در منطقه شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *