اخبار

زلزله در نیل روایتی متفاوت از اختناق در دوره خلافت عباسی

کتاب در نیل جلد نهایی

جدیدترین اثر سید سعید هاشمی منتشر شد .
به گزارش روابط عمومی کتاب جمکران، زلزله در نیل اثر جدید سید سعید هاشمی در این انتشارات به چاپ رسید.
زلزله در نیل رمانی با محوریت بانوی بزرگوار سیده نفیسه است .
او نواده امام حسن مجتبی و بانوی عالمه و فرزانه است که ازمدینه برای زیارت مزار جدش ابراهیم خلیل الله راهی بیت المقدس می شود و ازآن جا به مصر مهاجرت می کند . مردم مصر که آوازه اورا شنیده اند از او استقبال می کنند و با دیدن کرامات سیده نفیسه به قصد تبرک و هم نشینی نزد او می آیند .
سیده نفیسه خاتون نزد عرب‌ها «سیّده» و «ست نفیسه» که به معناى «خانم» است، معروف گشته و مرقد ایشان در قاهره از زیارتگاه‌های مشهور مسلمانان مصری و دیگر کشورها به شمار می‌آید.
در سالروز تولد این بانو جمعیت بسیاری در حرم او گرد می‌آیند و تا پاسی از شب با مولودی خوانی به شادی می‌پردازند. مردم مصر بوسیدن ضریح، تضرع و توسل به سیده نفیسه را برای برآوردن حاجات روا می‌دانند و کرامات زیادی از ایشان نقل شده است.
این رمان روایتی است زندگی این بانوی بزرگوار در مصر با شخصیت‌هایی که آمیزه ای از لطافت و صبر ، مهر و کین، امید و بیم هستند.
رمان زلزله در نیل کتاب خوش خوان و جذابی است که باعث می‌شود نگاه شما به تاریخ و افراد و اتفاقات مختلف متفاوت شود و به شما یادآوری کند که انسان های آزاده و فرزانه چطور نور ایمان را در قلب دیگران روشن می کنند و زمینه هدایتشان را فراهم می سازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *