اخبار

رونمایی از کتاب «چاپید شاه» به مناسبت ایام دهه فجر

خبر رونمایی چاپید شاه

به گزارش روابط عمومی انتشارات کتاب جمکران، در ایام دهه فجر و جشن چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی انتشارات کتاب جمکران از کتاب چاپید شاه (اندر احوالات امانت‌داری و مملکت داری پهلوی ها) رونمایی کرد.

این مراسم با حضور نویسنده اثر، خانم سپیده انوشه، دست اندرکاران تهیه کتاب و دو تن از چهره های مبارز ایام پیروزی انقلاب اسلامی دکتر اسماعیل ‌با و آقای شجاع فرد روز پنج شنبه 14بهمن در روز میلاد امام باقر (ع) در مسجد مقدس جمکران و در فروشگاه خانواده و سبک زندگی برگزار شد. کتاب ارزشمندی که جمعی از نویسندگان و پژوهشگران گرد هم آمدند تا این کتاب پژوهشی را با زبان ساده و طنز برای عموم به عرصه چاپ برسانند.

کتاب 2 5در این مراسم دکتر طبا از فعالین انقلابی، از چاپ این کتاب که با استفاده از تصاویر گزارشی اطلاعاتی از دوران پهلوی به مخاطبان می دهد تقدیر و تشکر کرد و چنین کتاب هایی را برای نسل امروز ضروری دانست. او با تاکید بر سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر غیرت دینی به بیان خاطراتی از قیام 19 دی پرداخت و منشا قیام 19 دی را که منجر به 22 بهمن شد بحث غیرت دینی معرفی کرد و آن را زمینه ساز انقلاب دانست.

سپس آقای شجاع فرد از آخرین روزهای منتهی به انقلاب و ضبط و پخش اعلامیه ها و سخنرانی های امام از فرانسه و نوفل لوشاتو و حضورشان در کنار امام در مدرسه علوی خاطراتی را بیان کردند.

کتاب 1 16پس از آن خانم انوشه نویسنده کتاب از دغدغه نوشتن چنین اثری و سختی ترکیب زبان طنز با تاریخ صحبت کرد و گفت: هدف از نوشتن این اثر دادن اطلاعات و آمار به نسل امروز است تا صرف بیان زمخت تاریخ نباشد. وی افزود: آنچه در این کتاب تلاش شده انجام شود درباره ارتش پهلوی اطلاعات درستی داده شده و درباره مواردی که گفته می شود جزو محسنات پهلوی هاست برای نسلی که آن دوران را ندیده و اکنون توسط شبکه های ماهواره ای با آن دوران آشنا می شود حقایق گفته شود.

در پایان مراسم نیز مهمانان برنامه یادبود کتاب را امضا کردند و هدایایی برای تقدیر و تشکر از زحماتشان به آنها اهدا شد.

 

مستند روایی چاپید شاه به دوران حکومت پهلوی اول و دوم می پردازد. در این کتاب ارزشمند که با عکس های مستند و تصویرسازیی های جذاب همراه است، تمام اتفاقات آن دوران روایت می شود. یکی از ویژگی های مهم کتاب نثر روان، جذاب و شیرین است که مخاطب را به با خود همراه می کند. در پایان هر فصل نیز در قالب اینفوگرافی‌هایی نکات مهم و کلیدی هر فصل توضیح داده شده است. این کتاب در 176 صفحه و به قیمت 110000 تومان به تازگی وارد بازار کتاب شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *