اخبار

داستانی از زندگی شهید رعیت رکن آبادی

خبر کتاب معبد زیرزمینی

به گزارش انتشارات جمکران، هنوز چند ماهی از خبر افتتاح دفتر ادبیات پایداری انتشارات کتاب جمکران نگذشته که خبر تدوین آثار متعدد در این حوزه به گوش می رسد.

«معصومه میرابوطالبی» نویسنده حوزه کودک و نوجوان که پیش از این آثار موفقی را با کتاب جمکران روانه بازار نشر کرده و این بار به سراغ سوژه ای در حوزه ادبیات مقاومت و پایداری رفته است.

رمانی با عنوان «معبد زیر زمینی» که با محوریت شهید «غلامحسین رعیت رکن آبادی» پیش میرود. شهیدی که مبترک حفر کانال درجنگ و عملیات فتح المبین می باشد. شهید رکن آبادی متولد یزد و ساکن قم بوده است. مقنی ای که به دلیل تبحر و ابتکارش در حفر کانال، گره گشای عملیات می شود.

خانم «میرابوطالبی» با داستان جذاب این شخصیت فداکار، شالوده رمان معبد زیرزمینی را بنا نهاده است. و شخصیت الیاس نوجوان کارگر و مقنی را پیش می برد که به واسطه آشنایی با «حاج غلام حسین رعیت»، سیر تحولی را آغاز و مسیر زندگی اش تغییر می کند.

«شهید غلامحسین رعیت رکن آبادی» در تاریخ ۲۵ اردیبهشت سال ۶۲ در منطقه پاسگاه شرهانی به شهادت رسید و چند روز بعد در قم تشییع و در گلزار شهدای علی ابن‌جعفر (ع) به خاک سپرده شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *