اخبار

جلد سوم کتاب “ترجمه و شرح نهج البلاغه” منتشر شد

کتاب بر شانه های اقیانوس جلد 3 در سایت

به گزارش روابط عمومی انتشارات جمکران، جلد سوم کتاب «بر شانه‌های اقیانوس» ترجمه و شرح خطبه‌های 181 تا 241 نهج البلاغه به کوشش علی رهبر توسط انتشارات جمکران به چاپ رسید.

این مجموعه 5 جلدی که از سال 1397 شروع و تاکنون 3 جلد از آن به چاپ رسیده بر 4 رکن مهم استوار است: فهم درست معارف قرآن، بهره‌گیری از تفاسیر قرآنی مفسرین شیعه، استفاده از دیدگاه بزرگان در مورد نهج البلاغه و تأمل چهل ساله در احادیث شیعه. تلاش نویسنده برای تدوین این کتاب بر اساس این 4 رکن، همچنین قابل درک و استفاده بودن برای نسل جوان امروزی که مخاطبین اصلی این کتاب‌اند از جمله ویژگی های این اثر است، که ترجمه و شرحی دقیق از نهج البلاغه را در کنار ترجمه‌ها و شرح‌های دیگر از آن کتاب قرار داده است.

این کتاب در 263 صفحه و با قیمت 52 هزار تومان در ویترین کتابفروشی‌ها قرار گرفت.

نکته هایی برای روشن تر شدن فرازهای این بخش:

یک. شنیدن ناله دردآلود شیطان در هنگامه وحی بر رسول خدا (ص) گوشی خاص می‌خواهد. این صدای شیطان بود و امّا رسول الله (ص) با صدای رحمانی هم، همه علوم نبوی را به گوش امام انتقال داد. این فضیلت امام علی (ع) غیر از همه فضیلت‌هاست. ابن ابی الحدید می‌نویسد: و اما صدای ناله شیطان که امام علی(ع) شنیدند، براساس نقل ابوعبدالله احمد بن حنبل در مسند اوست. او از قول علی بن ابی طالب(ع) می‌نویسد: در صبحگاه شبی که حضرت به معراج رفتند، من با رسول خدا (ص) در «حِجر» بودم (حجر اسماعیل در کنار کعبه). او در حجر نماز می‌خواند؛ وقتی نماز ایشان و نماز من تمام شد، صدای دردناک شدیدی شنیدم، گفتم: ای رسول خدا! این صدا چیست؟ ایشان فرمودند: «آیا نمی‌دانی که این صدای شیطان است. او فهمید که من در این شب به آسمان برده شدم و از اینکه در زمین مورد اطاعت و پرستش قرار گیرد، ناامید شد.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *