اخبار

برگزاری مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب “شصت پرسش اعتقادی” در تایلند

کتاب IMG 20180728 205557 028

مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب “شصت پرسش اعتقادی” در تایلند به همت جمعی از مبلغین شیعی این کشور برگزار شد.

این کتاب که به قلم سید رضا طباطبایی در سال 1395 توسط انتشارات جمکران به چاپ رسیده، در ابتدای سال جاری به زبان تای ترجمه شده است.

در این مسابقه به برگزیدگان جوایزی  همچون کمک هزینه زیارت مشهد مقدس، حرم حضرت معصومه و مسجد مقدس جمکران در نیمه شعبان تعلق خواهد گرفت.

بر اساس آمارهای غیر رسمی 30 تا 40 هزار نفر شیعه در تایلند حضور دارند که علی رغم در اقلیت بودن پیروان معارف اهل بیت(علیهم السلام)، از جایگاه مناسب و رو به پیشرفتی در نزد هم وطنان خود برخوردار هستند.

برشی از کتاب:

ـ خدا کجاست؟

* خدای مهربون همه‌جا هست و از همه‌کس و همه‌چیز به ما نزدیک‌تره. خدا هم در آسمون، هم در زمین، هم پیش تو، هم پیش من، هم توی دنیا و هم توی بهشته.

ـ مگه می‌شه که همه‌جا باشه؟!

* ازت یه سؤال می‌پرسم: هوا کجاست؟

ـ همه‌جا.

* درسته؛ هم این‌جا، هم تو آسمون، هم اون طرف دنیا. البته دقت کن، درسته که گفتیم هوا همه‌جا هست و خدا هم همه‌جا هست، ولی خدا مثل هوا نیست. این مثال رو برات گفتم تا بهتر بفهمی. خداوند با همه‌کس و همه‌چیز فرق داره و همه‌جا هم هست؛ حتی جایی که هوا نمی‌تونه باشه، مثل فضا، قلب و فکرِ ما.

حالا اگه خداوند همه‌جا نباشه، پس چه کسی از نیازهای بنده‌ها خبردار می‌شه و غذای همۀ موجودات رو، حتی مورچه‌هایی که در دل صخره‌ها هستن یا ماهی‌هایی که در زیر دریاها شنا می‌کنن یا پرندگانی که در آسمونا پرواز می‌کنن، بهشون می‌رسونه؟ اگه خدا همه‌جا نباشه، پس چطوری می‌تونه دعای همه رو هر جای دنیا که باشن، بشنوه؟ خداوند حتی در قلب مهربون تو هم هست. می‌دونی از کجا می‌دونم؟

ـ از کجا؟

* چون تو خدای مهربون رو دوست داری؛ پس خدای مهربون در قلب تو هم جا داره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *