اخبار

آتش مشرق قبل ظهور: نشانه قحطی یا جنگ جهانی قبل ظهور؟

خبر انتشارات اتش مشرق

به گزارش روابط عمومی انتشارات کتاب جمکران، کتاب «آتش مشرق قبل از ظهور» تالیف مصطفی امیری توسط «نشر کتاب جمکران» به چاپ رسید. پرسش اساسی این است: عمود آتش مشرق ـ‌که زمان دقیق وقوع آن در علم الهی محفوظ است‌ـ آیا اشاره به پدیده فلکی و نجومی (اعجاز الهی) دارد یا حادثه صُنع بشری (حمله نظامی) یا انفجار هسته‌ای؟

گزاره آخرالزمانی «آتش مشرق قبل از ظهور» در میراث «آینده‌پژوهی مهدوی» از رویدادهای بسیار مهم از لحاظ سیاسی و نظامی در معادلات جهانی و بین‌المللی است. بررسی ابعاد و جزئیات آن در هندسه معارف مهدوی و ارتباط معنادار با حوادث بعدی، وقوع «سال قحطی» در دنیا و «جنگ جهانی» قبل ظهور مطرح است.

همچنین این رخداد به‌دلیل ذکر «سنة‌الجوع در آخرالزمان» بسیار موردتوجه اهل‌سنت قرار گرفته است؛ البته به‌نوعی با حوادث «ایران قبل ظهور» بعد از دو مرحله مطالبه حق، نیز مرتبط است؛ از این‌رو اهمیت بررسی و واکاوی آن مضاعف می‌شود.

دیده‏بانی سیاسی و نظامی «کشورهای نقش‌آفرین و حادثه‌خیز» در هر برهه‌ای از زمان، اهمیت استراتژیک و آینده‌پژوهانه دارد و ناگفته پیداست مؤمنان هرلحظه باید مختصات خویش را با شرایط ظهور بسنجند. ضمن اینکه استراتژی «محور مقاومت شیعی» در رویارویی با فتنه‌ها و جنگ‌ها و دسیسه‌های دشمنان پیش از ظهور، در «اوج آمادگی و اقتدار نظامی» قلمداد شده است؛ زیرا دشمنان و جبهه باطل پیش از ظهور، بیکار ننشسته و با ایجاد فتنه‌ها و جنگ‌ها و بحران‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، امنیتی و نظامی علیه جبهه حق دسیسه‌چینی می‌کنند. ازاین‌رو شایسته است «حوادث پیرامونی» در محدوده جغرافیایی کشورهای نقش‌آفرین عصر ظهور، با تأکید بر رویدادهای تأثیرگذار در آینده، رصد شود تا «جامعه منتظر» برای مقابله با آن‌ها آماده گردد و «حکومت زمینه‌ساز» را درباره نقشه‌ها، طرح‌ها و توطئه‌های دشمنان هشیار و آگاه سازد.

پرسش اساسی این است: عمود آتش مشرق ـ‌که زمان دقیق وقوع آن در علم الهی محفوظ است‌ـ آیا اشاره به پدیده فلکی و نجومی (اعجاز الهی) دارد یا حادثه صُنع بشری (حمله نظامی) یا انفجار هسته‌ای؟

آنگاه مطابق دیدگاه دوم، سه احتمال مطرح است:

  1. آتش شرق عربستان
  2. حمله به ایران و وقوع جنگ منطقه‌ای و بین‌المللی
  3. حمله ایران به دشمن

به این سوال مهم نیز پاسخ داده شده است: آیا آتش مشرق در ماه رمضان قبل از سفیانی واقع خواهد شد؟

کتاب برای مخاطب عموم تدوین شده است و البته به‌دلیل رعایت قواعد پژوهشی و استانداردهای علمی، برای جامعه نخبگانی و اساتید دانشگاه نیز قابل استفاده است.

کتاب «آتش مشرق قبل ظهور» تالیف مصطفی امیری توسط «نشر جمکران» به چاپ رسیده است و در بازار کتاب عرضه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *