اخبار

“آتش مشرق”؛ بررسی تحلیلی گزاره های آخرالزمانی

کتاب آخرالزمانی

نشانه قحطی یا جنگ جهانی قبل از ظهور” عنوان کتابی است خواندنی با محوریت بررسی تحلیلی گزاره های آخرالزمانی که باید آن را در زمره آثاری با رویکرد آینده پژوهی مهدوی قرار داد.

به گزارش روابط عمومی انتشارات کتاب جمکران، تألیف این اثر به همت مصطفی امیری صورت گرفته و نشر مسجد مقدس جمکران آن را منتشر کرده است.

بررسی ابعاد و جزئیات مباحث آخرالزمانی در هندسه معارف مهدوی و ارتباط معنادار با حوادثی چون وقوع «سال قحطی» در دنیا و «جنگ جهانی» قبل ظهور از نکات مطروحه در این کتاب است، ضمن آن که این رخداد به‌دلیل ذکر «سنة‌الجوع در آخرالزمان» بسیار مورد توجه اهل‌سنت قرار گرفته است؛ البته به‌نوعی با حوادث «ایران قبل از ظهور» نیز مرتبط می باشد.

در بخشی از این کتاب آمده است؛ “پرسش اساسی این است: عمود آتش مشرق ـ‌که زمان دقیق وقوع آن در علم الهی محفوظ است‌ـ آیا اشاره به پدیده فلکی و نجومی (اعجاز الهی) دارد یا حادثه صُنع بشری (حمله نظامی) یا انفجار هسته‌ای!؟

آنگاه مطابق دیدگاه دوم، سه احتمال مطرح است:

۱. آتش شرق عربستان

۲. حمله به ایران و وقوع جنگ منطقه‌ای و بین‌المللی

۳. حمله ایران به دشمن

به این سوال مهم نیز پاسخ داده شده است: آیا آتش مشرق در ماه رمضان قبل از سفیانی واقع خواهد شد!؟

لازم به ذکر است: این کتاب برای مخاطب عام نگاشته شده، هر چند که به‌دلیل رعایت قواعد پژوهشی و استانداردهای علمی، برای جامعه نخبگانی و اساتید دانشگاه نیز قابل استفاده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *