
200,000 تومان10٪ تخفیف180,000 تومان

150,000 تومان10٪ تخفیف135,000 تومان
پس از چهل سال
110,000 تومان10٪ تخفیف99,000 تومان
«پس از چهل سال» گزارشی است مستند از زمینه های اجتماعی و سیاسی صلح امام حسن(ع) که منجر به انتقال حکومت اسلامی از اهل بیت پیامبر(ص) به جریان سلطنتی بنی امیه در ابتدای سال ۴١ هجری گردید.
از ویژگیهای این کتاب آن است که نگارش آن تلفیقی از نثر گزارشی و ادبی است. آنجا که تاریخ مستند گزارش میشود از نثری روان استفاده شده و آنجا که به تحلیل میپردازد با قلمی ادبی، مخاطب را با متن کتاب درگیر میسازد. درواقع در نگارش “پس از چهل سال” تاحدودی از سبک نگارشی کتاب “فتح خون” شهید آوینی الهام گرفته شده، و متن های تحلیلی از زبان “راوی” روایتگری شده است.
از دیگر خصوصیات شاخص “پس از چهل سال”، شخصیت شناسی افرادی است که قبل و بعد از صلح امام(ع) نقشی آفریده اند و شخصیت هرکدامشان، بیانگر یک جریان فکری و سیاسی در فتنه های امروز است. در واقع کوشیدهایم، شخصیت های آن روزگار را آیینه ای برای تماشای ماهیت سران و شخصیت های مؤثر در این روزهای جامعه دینی مان قرار دهیم تا خط سیر تصمیمات و عملکردهایشان و تاثیر آنها در سرنوشت این کشور، آشکارتر گردد.
موجود در انبار
somdn_product_pageسی سال از رحلت نبی اکرم(ص) و چهل سال از آغاز حکومت اسلامی آخرین فرستاده خدا(ص) گذشته بود که با سبط پیامبر(ص)، حسن بن علی(ع) به عنوان خلیفه مسلمین بیعت شد. تنها پنج سال بود که خلافت پیامبر(ص) در جایگاه حقیقی خویش قرارگرفته بود که تمام دستگاه ابلیس به کار افتاد تا جامعه اسلامی را از درون خویش به سویی ببرد که حکومت اسلامی آن، در همان مجرای انحرافی سابق خویش به جریان افتد.
چه سرّی است در این چهل سالگی ها؟! چرا در چهل سالگی حکومت اسلامی پیامبر(ص)، با تهی ساختن جامعه دینی از درون خویش، میکوشند که حجت خدا(ع) را به پذیرش صلح با طاغوت وادارند، تا به بهانه یک مطالبه عمومی، خلیفه به حق مسلمانان که کسی جز او شایستگی چنین ولایتی را ندارد، با پای خویش از صحنه حاکمیت سیاسی کنار رود؟!
بدون تردید مردم سال چهلم هجری(ع)، اگرچه در یک جامعه اسلامی تربیت یافته بودند، اما تربیتشان متأثر از حدود سه دهه تلاش مؤثر برای انحراف از صراط مستقیم نبوی(ص) بود. رفتار جامعه شیعه آن روز در ماجرای صلح، و عدم همراهیشان با حجت خدا(ع) در مصاف با جبهه شیطان، و وادار ساختن او به کنار آمدن با معاویه، همه ناشی از تحولی بود که در اندیشه های بنیادین آنان رخ داده بود و اگرچه همگی عنوان مسلمانی و یا تشیع را یدک میکشیدند، اما چنان دلباخته دنیا و اسیر رفاه طلبی خویش بودند که با فراموشی تمام آن آرمانهای نخستینی که به خاطر آنها در کنار خاتم رسولان(ص) مجاهدت میکردند، دیگر برایشان تفاوت چندانی نمیکرد که شجره ملعونه بنیامیه بر مسند حکومت نشسته باشد، یا خاندان بیبدیل پیامبر(ص).
جز با تحریف پیامبر(ص) که بنیانگذار حکومت اسلام است، نمیتوان همچنان اسم او را آورد، شعارهای او را داد، ولی به عکس او عمل کرد. از سوی دیگر، ترویج رفاه طلبی و دنیاگرایی، قدرت طلبی و ثروت اندوزی، و کمرنگ ساختن عنصر معنویت، موجب تبدیل ارزشها و تغییر مبدأ میل جامعه از دینداری به دنیاطلبی گردید. در جامعه ای که ارزشها کاملا وارونه گشته، و صالحان از معیار ارزشگذاری به دور انداخته شده اند، ناصالحان در میان هلهله و شادمانی این اجتماع مسخ شده، کرسی حکمرانی اسلام را تصاحب نموده و اندک اندک با کنار نهادن قوانین اسلام از عرصه حاکمیت، زمینه سکولاریزه کردن حکومت را فراهم میسازند.
امام حسن(ع) نیز در چنین فضایی ناچار به پذیرش صلح شد، اما حُسن این نرمش قهرمانانه، نباید ما را از قبح عملکرد شیطانی زمینهسازان صلح غافل سازد؛ چراکه پذیرش حاکمیت طاغوتی چون معاویه، نتیجه سالها فعالیت دستگاه تبلیغاتی جنود شیطان بوده است.”
وزن | 141 گرم |
---|---|
ناشر | |
نویسنده | |
قطع کتاب |
رقعی |
تعداد صفحه |
128 |
نوع جلد |
شومیز |
سال انتشار |
1397 |
نوبت چاپ |
اول |
رده سنی |
بزرگسال |
شابک |
9786229527139 |
برای ثبت نقد و بررسی وارد حساب کاربری خود شوید.
محصولات مشابه
ثارالله، خون حسین علیهالسلام در رگ های اسلام
15,800 تومان10٪ تخفیف14,220 تومان
آیینه جمال: نگرشی بر مکارم اخلاق امام حسین (علیه السلام)
9,000 تومان10٪ تخفیف8,100 تومان
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.