بازگشت به محصولات
آقای شهردار
آقای شهردار

10٪ تخفیف

سنگ اندازان غار کبود

10٪ تخفیف

نمای نزدیک:داوود غفارزادگان قصه‌گوی چیره‌دستی است، با تسلطی شگرف در وصف آدم‌ها و فضاهای عینی و ذهنی داستانش. «سنگ اندازان غار کبود»، داستان پنهان شدن سربازان فراری از پادگان‌های رژیم پهلوی در غاری به همین نام را روایت می‌کند. قصه که به روزهای قبل از انقلاب اسلامی برمی‌گردد، از منظر دو نوجوان روستایی روایت می‌شود و همه وقایع در مدت زمانی کوتاه اتفاق می‌افتد.
کتاب، به نوعی تصویرگرحرکت‌های خودجوش مردمی در سرآغاز انقلاب و در سالهای ۱۳۵۵ و ۱۳۵۶ است. داستانی که با بهره گیری از زبانی ساده، اما غنی از واژگان، مضامین عمیقش را در زیرساختهای خود مطرح می‌کند. نویسنده توانمندی‌اش را در شخصیت‌پردازی و فضاسازی به خوبی نشان داده و در هیچ کجای داستان بلند خود، مخاطب را از روایت قصه‌اش خسته و دلزده نمی‌کند. بر این اساس می‌توان «سنگ اندازان غار کبود» را یکی از بهترین رمانهای نوجوان در زمینه انقلاب اسلامی دانست؛ داستانی با دیالوگ‌های درخشان که متکی بر شناخت نویسنده از شخصیت‌ها و همچنین فرهنگ بومی و سنت‌های روستایی آنهاست. غفارزادگان داستانش را با نثری ریزبافت و کلامی سحر کننده آغاز می‌کند، کلامی که در‌‌‌ همان جمله‌های نخستین، مخاطب را مجذوب شنیدن قصه‌ای می‌کند که پر از فراز و فرود‌های بسیار است؛ کشمکش‌هایی که در پس آرامش این جملات نهفته است.

ناموجود

somdn_product_page
شناسه محصول: 9789645067340 Category:
توضیحات

نمای میانی:در‌‌ همان سال‌ها که در دانشسرای اردبیل درس می‌خواند، در روستاهای اطرافش نیز معلم بود. بعد به تهران آمد و همه زندگی‌اش به نوشتن گره خورد. داوود غفارزادگان بیش از دو دهه است که می‌نویسد و او را یکی از مؤثر‌ترین نویسندگان در عرصه ادبیات کودک و نوجوان می‌دانند. نشان طلایی جشنواره بزرگ برگزیدگان ادبیات کودک ونوجوان به عنوان یکی از بهترین داستان‌نویسان دو دهه تنها یکی از جوایز بی‌شمار اوست. غفارزادگان اردبیلی است و متولد ۱۳۳۸.
نمای دور:داوود غفارزادگان: به گمان من زبان یعنی همه چیز داستان. البته این حرف نه به معنی تایید زبان مغلق در روایت است و نه انکار زبان ساده و یا حتا زبان پیش پا افتاده که در حد ابزار بیان تقلیل پیدا کرده. این داستان‌های کوچه بازاری که مخاطب‌های فراوان دارد در واقع محصول محدودیت‌های زبانی نویسنده و خوانندگانش است نه چیز دیگر. جهان برای انسان با زبان به سامان می‌شود. فهم و درک آدمی از هستی با غنا یا فقر زبانی که به آن می‌اندیشد و سخن می‌گوید ارتباط مستقیم دارد. در داستان، زبان چیزی غیر از روایت نیست و روایت چیزی غیر از زبان نیست و هیچ کدام نمی‌تواند در خدمت دیگری باشد. جنس زبان و نوع روایت بافت درهم تنیده‌ای است که نمی‌شود ازهم جدایشان کرد. نویسنده هر قدر که غنای زبانی داشته باشد به‌‌ همان مقدار جهان داستانی‌اش عمق و جلوه خواهد داشت. ما نمونه‌های درخشانی از این زبان در ادبیات کلاسیک فارسی داریم.
از کتاب:قیل و قال زن‌ها مثل قُدقُد مرغهای هراسان رفته بود آسمان. توی کولاک چارقد‌هایشان را کشیده بودند زیر چشم‌ها و حرف می‌زدند. آمده بودند کنار تریلی، گردن می‌کشیدند و رضا را می‌دیدند که خاموش دراز کشیده لای لحاف خون‌آلود، و سینه‌اش تند و تند بالا پایین می‌رود. نور تند چراغهای تراکتور کوچه را پرکرده بود و برف، چپ و راست می‌کوبید. صفحه ۱۰۹
از همین قلم:فال خون (سوره‌مهر) شبهای بمباران (سوره‏ مهر) شب ایوب (سوره‏ مهر)، کتاب بی‌نام اعترافات (روزنه) درخت جارو (افکار) دختران دلریز (افق) خلبان کوچولو (قدیانی) من من کله گنده (افق) ما سه نفر هستیم (ثالث) ایستادن زیردکل برق فشار قوی (چشمه) سایه‌ها و شب دراز (مدرسه) و …
افتخارات: -دیپلم افتخار ششمین جشنواره کتاب نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
ـ کتاب برگزیده جشنواره شهید غنی‌پور

توضیحات تکمیلی
رده سنی

کودک (ب – ج)

,

نوجوان (ج – د)

قطع کتاب

پالتویی

تعداد صفحه

248

ناشر

نویسنده

شابک

9789645067340

نوبت چاپ

هشتم

سال انتشار

1397

نظرات (0)

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “سنگ اندازان غار کبود”