کتاب جمکران
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • کتاب
    سایر موضوعات

    › تمدن و فرهنگ اسلامی

    › فلسفه / تاریخ / اخلاق

    › زندگی‌ نامه علما

    › آموزش

    ادبیات‌

    › کودک و نوجوان

    › رمان و داستان

    › شعر

    خانواده و سبک زندگی

    › سبک زندگی اسلامی

    › طب سنتی اسلامی

    › تربیت فرزند

    › ازدواج

    احکام و معارف‌اسلامی

    › پرسش و پاسخ اعتقادی

    › پاسخ به شبهات

    › خداشناسی

    › احکام

    ادبیات پایداری

    › انقلاب اسلامی

    › جبهه مقاومت

    › دفاع مقدس

    انبیاء و ائمه اطهار

    › چهارده معصوم (ع)

    › اصحاب و یاران معصومین

    › محرم و عاشورا

    › غدیر

    مهدویت

    › اصحاب، یاران و تشرفات

    › احادیث و میراث شیعی

    › علائم ظهور / مدعیان دروغی

    › مسجد مقدس جمکران

    قرآن و ادعیه

    › قرآن

    › مفاتیح الجنان

    › صحیفه سجادیه

    › سایر ادعیه

    همه موضوعات ›
  • آثار ما
    • لیست آثار کتاب جمکران
    • کتابنامه آثار کتاب جمکران
      • کتابنامه آثار پژوهشی و عمومی
      • کتابنامه آثار کودک و نوجوان
      • کتابنامه آثار ادبیات داستانی
    • دسته بندی آثار کتاب جمکران
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • فروشگاه ها و مراکز پخش
0 محصول 0 تومان
ورود / ثبت نام
منو
کتاب جمکران
جستجو
-10%ناموجوداکبر نصرالهی
کتاب 18994 400 585
خانه کتاب روانشناسی راهنمای پوشش خبری در رسانه ها
پیراستگی پیامبران در قرآن
پیراستگی پیامبران در قرآن 8,000 تومان قیمت اصلی: 8,000 تومان بود.7,200 تومانقیمت فعلی: 7,200 تومان.
بازگشت به محصولات
حنانه
حنانه 2,000 تومان قیمت اصلی: 2,000 تومان بود.1,800 تومانقیمت فعلی: 1,800 تومان.
خبرگزاری فارس

راهنمای پوشش خبری در رسانه ها

34,000 تومان قیمت اصلی: 34,000 تومان بود.30,600 تومانقیمت فعلی: 30,600 تومان.

پوشش خبری رایج ترین، جذاب ترین، متنوع ترین، مهم ترین، پیچیده ترین و جنجالی ترین کار رسانه ها به ویژه رسانه های خبری است.

در انبار موجود نمی باشد

somdn_product_page
افزودن به علاقه مندی
شناسه محصول: 4424124036709 دسته: آموزش, جامعه شناسی و علوم اجتماعی, روانشناسی برچسب: رسانه و خبر, سیاست و ارتباطات, فرهنگ و ارتباطات
  • توضیحات
  • توضیحات تکمیلی
  • نظرات (0)
توضیحات

پوشش خبری رایج ترین، جذاب ترین، متنوع ترین، مهم ترین، پیچیده ترین و جنجالی ترین کار رسانه ها به ویژه رسانه های خبری است. اهمیت این ویژگی ها با تعدد و کثرت رسانه ها، گستره کارها و تکنولوژی ها و آرایش جدید ارتباطی، نه تنها کم نشده بلکه بیشتر نیز شده است. علاوه بر این افزایش دسترسی های مخاطبان به رسانه های مختلف و بالارفتن سواد آنها نیز بر حساسیت و اهمیت کار افزوده است.
عوامل آشکار و پنهان بسیاری اعم از درون سازمانی و برون سازمانی بر پوشش خبری اثر می گذارند که شناسایی این عوامل و یا میزان تأثیر آن به راحتی ممکن نیست، در عین حال می توان با تبادل تجربیات، هم آموزی، استفاده از تحقیقات رسانه ای، تسلط بر ابزارها و تاکتیک های خبری و آشنایی با علوم دیگر هم به خوبی خبر را مدیریت کرد و هم این که تولیدات خبری رسانه های دیگر را تحلیل کرد.
با وجود این اهمیت و افزایش مشتاقان فعالیت در عرصه های خبری، تعدد مرکز آموزش روزنامه نگاری و مدیریت رسانه در سطوع مختلف (کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) و همچنین افزایش تعداد خبرگزاری ها، رسانه های مکتوب و رادیو وتلویزیونی، متأسفانه منبع جامع و مانعی در این خصوص وجود ندارد. برخی تلاش هایی که در این زمینه صورت گرفت ارزنده اما یک بُعدی، غیرکاربردی، غیرمصداقی و مهم تر از همه ناکافی و غیربومی است. بنابراین با توجه به بیش از 20 سال تجربه ای که نویسنده در رسانه ها (خبرگزاری، مطبوعات، روابط عمومی و رادیو و تلویزیون) و همچنین میزان سابقه تدریس در دانشگاه های مختلف در سطوح مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دارند، با توصیه و راهنمایی استادان، همکاران و دانشجویان درس تحلیل پوشش خبری، این اثر را تألیف کردند.
در فصل اول اهمیت، تعاریف، ابزارها، رویکردها و راهبردهای پوشش خبری و شیوه های اعمال هر کدام از آنها با ذکر مصادیق از رسانه های مختلف تشریح شده است.
در فصل دوم، وظایف مدیریت خبر شامل اهمیت، تعاریف، چگونگی و الگوهای مدیریت خبر شامل برنامه ریزی، سازماندهی، تصمیم گیری و نظارت در خبرهای مطبوعاتی و رادیو تلویزیونی تبیین شده است.
در فصل سوم، مدیریت موضوع های خبری، مدیریت واژه ها و جملات، مدیریت تصاویر (تصاویر خشن، تصاویر مجرمان و…)، مدیریت تکرار و مدیریت چینش اخبار به شکل کاربردی و به همراه مصادیق مطبوعاتی و رادیو و تلویزیونی توضیح داده شده است.
فصل چهارم، به تناقض و تعارض در خبر اختصاص دارد. در این فصل ضرورت هماهنگی بین اجزاء و بخش های مختلف رسانه و اهمیت تکمیل کنندگی پیام، انواع تعارض، علل تعارض و راهکارهای رفع آن آمده است.
فصل پنجم به تاکتیک های متنوع و متعدد پوشش خبری و چگونگی اعمال آن در پوشش خبری پرداخته است. تاکتیک های پخش مستقیم خبر، اختصاصی سازی، میکروفون فعال، بمباران اطلاعات، شروع قبل از دیگران، موازی سازی، صدای مردم و کارشناسان، تقدم و تأخر، حساسیت زدایی، قرینه و مقایسه، پوشش دوگانه، عادی نمایی، دربانی، رفع تکلیف، نقل و قول، کانتکس و زمینه، هزینه از سرمایه، هزینه برای سرمایه، بالا بردن توقع، زمان ایمن برخی از تاکتیک های مهم این فصل هستند.
فصل ششم، سه بخش دارد؛ در بخش اول ضمن تشریح چیستی و اهمیت اخبار فوری، ویژگی ها، عناصر و فرایند استفاده از آن در تلویزیون، دو خبر فوری مهم تجزیه و تحلیل شده است. در بخش دوم، مدیریت بی طرفی در اخبار، شاخص های بی طرفی و مدل و راهکارهای اعمال آن در خبر آمده است و در بخش سوم مدیریت سابقه خبر تشریح شده است.
و در فصل هفتم، مدیریت اخبار با توجه به ماهیت متفاوت رسانه ها، مدیریت تبلیغ در خبر و بازی در خبر تبیین شده است.

توضیحات تکمیلی
وزن 804 گرم
تعداد صفحه

473

نوع جلد

جلد نرم

ناشر

خبرگزاری فارس

نویسنده

اکبر نصرالهی

رده سنی

بزرگسال

نظرات (0)

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “راهنمای پوشش خبری در رسانه ها” لغو پاسخ

برای ثبت نقد و بررسی وارد حساب کاربری خود شوید.

محصولات مشابه

-10%رضا اخوی
کتاب مثبت هفده

مثبت هفده: گپی پیرامون زیباترین نیاز زندگی

کتاب جمکران
90,000 تومان قیمت اصلی: 90,000 تومان بود.81,000 تومانقیمت فعلی: 81,000 تومان.
افزودن به سبد خرید
-10%سمیه باغبادی

نسل مهدوی

کتاب جمکران
60,000 تومان قیمت اصلی: 60,000 تومان بود.54,000 تومانقیمت فعلی: 54,000 تومان.
افزودن به سبد خرید
-10%محمد رضا زائری

حجاب بی حجاب

آرما
125,000 تومان قیمت اصلی: 125,000 تومان بود.112,500 تومانقیمت فعلی: 112,500 تومان.
افزودن به سبد خرید
-10%شیخ محمد بن حسن حر عاملی
کتاب جهاد با نفس

جهاد با نفس

شرکت چاپ و نشر بین الملل
نمره 5.00 از 5
362,000 تومان قیمت اصلی: 362,000 تومان بود.325,800 تومانقیمت فعلی: 325,800 تومان.
افزودن به سبد خرید
-10%ناموجودجمعی از اساتید

گفتارهایی در نظریه اعتباریات و نظریه اجتماعی

 بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع)
7,000 تومان قیمت اصلی: 7,000 تومان بود.6,300 تومانقیمت فعلی: 6,300 تومان.
اطلاعات بیشتر
-10%ناموجودمالکوم گلدول

نقطه عطف

روزبهان
55,000 تومان قیمت اصلی: 55,000 تومان بود.49,500 تومانقیمت فعلی: 49,500 تومان.
اطلاعات بیشتر
-10%ناموجودعلی نقی فقیهی

تربیت جنسی از منظر قرآن و حدیث

دار الحدیث
54,000 تومان قیمت اصلی: 54,000 تومان بود.48,600 تومانقیمت فعلی: 48,600 تومان.
اطلاعات بیشتر
-10%ناموجودمحمدرضا کوهی

آسیب شناسی شخصیت و محبوبیت زن

مشهور
9,800 تومان قیمت اصلی: 9,800 تومان بود.8,820 تومانقیمت فعلی: 8,820 تومان.
اطلاعات بیشتر
-10%ناموجود

شخصیت از دیدگاه صفات

پژوهشگاه حوزه و دانشگاه
45,000 تومان قیمت اصلی: 45,000 تومان بود.40,500 تومانقیمت فعلی: 40,500 تومان.
اطلاعات بیشتر
-10%ناموجودحسین مظاهری

تربیت فرزند از نظر اسلام

شرکت چاپ و نشر بین الملل
12,000 تومان قیمت اصلی: 12,000 تومان بود.10,800 تومانقیمت فعلی: 10,800 تومان.
اطلاعات بیشتر
تماس با ما 〉

›  فروشگاه مرکزی:
ایران، شهر مقدس قم، خیابان معلم، مجتمع ناشران، فروشگاه انتشارات کتاب جمکران –
شماره ثابت: 02537842131  – شماره همراه: 09192552030
›  دفتر مرکزی:
ایران، شهر مقدس قم، خیابان شهید فاطمی، کوچه 28، پلاک 6، ساختمان مؤسسه پژوهش
و نشر مسجد مقدس جمکران – شماره تماس : 02537732212 – کدپستی: 3715666443
›  دفتر بازرگانی:
ایران، شهر مقدس قم، مسجد مقدس جمکران، دفتر بازرگانی انتشارات کتاب جمکران –
شماره ثابت: 02537253340 – شماره همراه: 09121518149
›  پست الکترونیک: ketabejamkaran@gmail.com

خدمات انتشارات 〉

› آثار ما
› درباره ما
› تماس با ما
› نقشه راه ما
› فروشگاه‌ها و مراکز پخش
› آیین‌نامه ویرایش و نگارش
› شیوه‌نامه ویرایش و نگارش
› پرسش‌های پرتکرار

نماد اعتماد الکترونیک و ساماندهی 〉
logo-samandehi

eitaa bale twitter aparat telegram instagram

کلیه حقوق این سایت متعلق به انتشارات کتاب جمکران می‌باشد.
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • کتاب
    • مهدویت
    • احکام و معارف اسلامی
    • انبیاء و ائمه اطهار
    • ادبیات پایداری
    • کودک و نوجوان
    • رمان و داستان
  • آثارما
    • لیست آثار کتاب جمکران
    • کتابنامه آثار کتاب جمکران
      • کتابنامه آثار پژوهشی، مهدوی و عمومی
      • کتابنامه آثار کودک و نوجوان
      • کتابنامه آثار ادبیات داستانی
    • آثار کتاب جمکران
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • فروشگاه ها و مراکز پخش
  • علاقه مندی
  • ورود / ثبت نام
سبد خرید
بستن
ورود
استفاده از موبایل
آیا هنوز عضو نیستید؟ اکنون عضو شوید
بازنشانی رمز عبور
استفاده از موبایل
عضویت
قبلا عضو شدید؟ اکنون وارد شوید
خانه
فروشگاه
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید