وزن | 230 گرم |
---|---|
ناشر | |
نویسنده | |
قطع کتاب |
رقعی |
تعداد صفحه |
246 |
نوع جلد |
شومیز |
سال انتشار |
1402 |
نوبت چاپ |
اول |
رده سنی |
بزرگسال |
شابک |
978-622-372-017-8 |

77,000 تومان10٪ تخفیف69,300 تومان

200,000 تومان10٪ تخفیف180,000 تومان
سایبان خودساخته عرفان مدرن
190,000 تومان10٪ تخفیف171,000 تومان
یکی از ویژگیهای عرفان، «بیانناپذیری » آن است. عرفان نه علم است و نه فلسفه؛ زیرا در موضوع، غایت و هدف، و در روش، با آنها متفاوت است. عرفان نه با زبان علم قابل تبیین، توضیح و تفسیر است، و نه با عقل فلسفی قابل توجیه عقلانی است، و نه با زبان محاوره قابل گفتگو است. معانی هرگز اندر حرف نایند که بحر قلزم اندر ظرف ناید
الفاظ و کلماتی که به عالم ماده و ناسوت مربوط هستند و در ذات آنها محدودیت، نقص و ضعف وجود دارد، هرگز نمیتوانند گویا و بیان کننده عالمی فراتر از این عالم ماده باشند. کلمات محدودِ این دنیایی نمیتوانند از نامحدود حکایت داشته باشند، و بلکه سنخ معانی و مطالب آن دنیایی، با سنخ کلمات و مفاهیم این دنیایی متفاوت است. اگر انطباع کبیر در صغیر محال است و کامل در ظرف ناقص قرار نمیگیرد، مطالب عرفانی نیز در واژههای مادی قرار نمیگیرند.
عرفان یافتنی است نه دانستنی؛ عرفان چیزی است که انسان در خلوت خود مییابد؛ عرفان چیزی نیست که سی بتواند با آن فخر فروشی کند؛ عرفان انس با خدای متعال است؛ عرفان محبت و نهایت عشق به کمال مطلق _ که همان ذات مقدس ربوبی است _ است؛ عرفان برخاستن از عالم ماده و صعود به قله معنویت و گذر از ملکوت و بلکه از جبروت است؛ عرفان پیوند با مقام «فی مقعد صدق » و «قاب قوسین » و «أو أدنی » است.
موجود در انبار
somdn_product_pageبرای ثبت نقد و بررسی وارد حساب کاربری خود شوید.
محصولات مشابه
اهل بیت علیهم السلام ؛ سلسله مباحث پرسمان دینی – دفتر سوم
22,000 تومان10٪ تخفیف19,800 تومان
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.