اخبار, یادداشت

چهارفانوس در کتاب‌فروشی‌ها روشن شد!

کتاب 13990824000715 Test PhotoN

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، سازمان وکالت، شبکه‌ای ارتباطی متشکل از امام معصوم (ع) و عده‌ای از شیعیان نزدیک و وفادار به امام (ع) که تقریبا همزمان با روی کار آمدن بنی عباس (۱۳۲ق.) و عصر امام صادق (ع) تأسیس، و با فرارسیدن عصر غیبت کبری و وفات علی بن محمد سمری آخرین سفیر امام عصر علیه‌السلام (۳۲۹ق) منحل شد.

این سازمان، نقش مهم و تعیین‌کننده‌ای در پیشبرد اهداف امامان معصوم علیهم السلام داشته است. ساختار و شالوده این سازمان به ظاهر برای جمع‌آوری و تحویل وجوه شرعی و پاسخگویی به مسائل و شبهات شیعیان به وجود آمد. کتاب سازمان وکالت به این موضوع پرداخته است.

سرکوب و خفقان شدید بنی عباس و لزوم حفظ ارتباط بین امام و جامعه شیعی، باعث شکل گیری سازمان وکالت شد. سازمان وکالت شبکه ارتباطی گسترده و پیچیده بین امام و شیعیان، به واسطه عده مشخص و معدودی از یاران وفادار امام است که از زمان امام صادق علیه السلام به تدریج شکل گرفته و در عصر غیبت صغری به اوج خود رسید.

اقتضای پنهانی این جریان و آفت روزگار، اطلاعات کمی از نایبان امام زمان را به ما رسانده، ولی شرایط خاص آن عصر و جزئیات محدود تاریخی نکات بسیار ارزشمند و کاربردی در خود دارد که دستمایه «سعید تشکری» برای نگارش رمانی به نام «چهارفانوس» و با موضوع نواب حضرت شده است.

«چهار فانوس» چهار داستان از گزیده زندگی این نواب و روش و منش آنها برای تدبیر شبکه ارتباطی شیعیان در خفقان جامعه وقت و حفظ و استمرار ارتباط دوستاران اهل‌بیت علیهم السلام با رهبر خویش است.

بر اساس این گزارش، «چهار فانوس» در ۲۶۸ صفحه از امروز از طریق انتشارت جمکران راهی گیشه‌های کتابفروشی‌ها شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *