اخبار

“فرار از شب” در چهار‌شنبه‌های کتاب

کتاب photo 2019 01 31 13 23 54

حسین اسدی‌زاده در سخنانی در این جلسه گفت: یکی از نکات مهم که در «فرار از شب» باید مورد توجه قرار گیرد، موقعیت جغرافیایی و فرهنگی قصه است؛ اینکه در این کتاب از اعراب، آن‌هم عرب 1400 سال پیش سخن گفته می‌شود و فرهنگ آن‌ها به میان می‌آید، کار نویسنده را سخت کرده است.

مدیر موسسه فرهنگی مفید به ارزیابی کتاب با توجه به وضعیت نویسنده و کتاب پرداخت و افزود: بررسی تعریف‌ها و توصیفات داستان برای نمره دادن به اثر بسیار مهم است، اما نمره‌ای که نویسنده برای این اثر دریافت می‌کند، نه خوب است و نه قابل قبول، بلکه عالی است، چرا که نویسنده به خوبی از پس تضاد فرهنگی و تاریخی برآمده است.
 

اسدی زاده در پیشنهادی به نویسندگان مذهبی گفت: نویسندگانی که در زمینه دینی و مذهبی فعالیت می‌کنند باید دقت کنند و بدانند که در چه حیطه‌ای قدم می‌گذارند. نوشتن در مورد مفاهیم دینی بسیار سخت است و باعث برانگیختن منتقدان می‌شود.

وی با ابراز خوشحالی از نگارش رمان با موضوع پیامبر بیان کرد: من فکر می‌کردم رمان نوشتن برای پیامبر رحمت (ص) در نسل‌های بعدی رخ دهد اما به لطف خدا این اتفاق در دوران ما اتفاق افتاده است؛ و این امر مبارک با همکاری واحد ادبیات داستانی انتشارات کتاب جمکران رخ داده است.

این منتقد به آفت رمان نویسان مکتبی پرداخت و یادآور شد: انتظار ما این است که رمان نویسان مکتبی درگیر دغدغه‌های فروش نشوند و به حرف دلشان گوش دهند. یک شخص مکتبی و مذهبی باید دغدغه محتوا داشته باشد و با نه گفتن به حرف بازار، سوار بر موج پر فروشی نشود.

وی در پایان گفت: زندگی اهل بیت (ع) پر از نور است و می‌توان از لحظه لحظه زندگی آن بزرگواران نوشت، یاد گرفت و یاد داد.

منبع: ایبنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *