اخبار

جلسه نقد و بررسی کتاب‌های جایزه تابستانی و جایزه دخترانه

جلسه نقد و بررسی

به گزارش روابط عمومی انتشارات کتاب جمکران، کتاب های جایزه تابستانی و جایزه دخترانه مفاهیمی از گذشت، همدلی و مسئولیت‌پذیری را در قالب داستان برای مخاطبان کودک و نوجوان خود شرح می دهد.

به گزارش روابط عمومی انتشارات کتاب جمکران نشست نقد و بررسی کتابهای جایزه تابستانی و جایزه دخترانه نوشته رضا وحید ، روز گذشته 15 آبان ، با حضور فاطمه نفری(منتقد و داستان نویس) و گروهی از نویسندگان و علاقمندان در دفتر انتشارات برگزار شد.

در این نشست فرهنگی ابتدا نویسنده کتاب به معرفی خودش پرداخت و مختصری از فعالیت های ادبی و فرهنگی اش گفت و در مورد روند نوشتن این رمان ها توضیح داد. در ادامه خانم نفری رمان جایزه تابستانی را از نظر همزادپنداری و ارتباط مخاطب نوجوان با محتوا، رمانی بسیار خوبی خواند و گفت: استفاده از سوژه های ملموس برای کودک و نوجوان در کتاب مثل جوجه رنگی، دوچرخه و ماجراهایی که کودک و نوجوان آن ها را تجربه کرده باعث ایجاد این همزادپنداری شده است.

وی افزود نویسنده کار هوشمندانه ای کرده است و رمان جایزه دخترانه را در ادامه جایزه تابستانی نوشته و نشر کتاب جمکران آن را به چاپ رسانده به دلیل اینکه ذائقه مخاطب امروز به طرف مجموعه کتاب رفته و رمان های ایرانی کودک و نوجوان به صورت مجموعه نیستند و مخاطب به سمت کتاب های ترجمه می رود.

خانم نفری در ادامه از نویسنده کتاب سوال کرد که ایده ادامه داستان جایزه تابستانی از کجا در ذهن شما شکل گرفت؟ آیا پیشنهاد نشر بود یا خودتان دوست داشتید رمانی با شخصیت دختر داشته باشید؟ آقای رضا وحید در جواب خانم نفری به شکل گیری ایده به پیشنهاد یکی از دوستانشان اشاره کردند و به این نکته را افزودند که رمان های کودک و نوجوان ایرانی با شخصیت دختر بسیار اندک است و به همین دلیل ایشان جایزه دخترانه را با محوریت نرگس خواهر شخصیت رمان جایزه تابستانی نوشتند که مورد استقبال مخاطبین قرار گرفته است.

در پایان جلسه خانم نفری بیان داشتند که توجه نشر به آثار تولیدی و جویا شدن نظر منتقدین، نشان از رشد و حرفه ای شدن نشر است و از این بابت اظهار خرسندی کردند.

گفتنی است رمان جایزه تابستانی تاکنون به چاپ ششم و کتاب جایزه دخترانه در کمتر از چند ماه به چاپ دوم رسیده است. جایزه تابستانی در مورد درباره پسر نوجوانی است که پدرش به او قول داده در صورت کسب نمره خوب در امتحانات، برایش جایزه خواهد خرید. نوجوان قصه توقع دارد پدر برایش یک دوچرخه بگیرد اما پدر به جای چیزی که مد نظر اوست، برایش یک مرغ می خرد. ورود مرغ به خانه و ماجراهایی که پس از آن رخ می دهد، از اتفاقات این رمان هستند و جایزه دخترانه داستان نرگس خواهر سعید است که معدلش 20 شده و منتظر جایزه پدرش است؛ جایزه‌ای دخترانه! اما جایزه پدر همه را متعجب می‌کند. به‌ همین ‌دلیل نرگس تصمیم می‌گیرد خودش دست به کار شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *