موضوع کتاب پیش رو بررسی تطبیقی نظریه های ساختارگرایی و پساساختار گرایی در نقد عکس است. این کتاب در دو راستای نقد نظری و عملی عکاسسی نگاهی است از زاویه دید رویکردهای ساختارگرایی و پساساختارگرایی به دنیای عکاسی و مقایسه ی میان این دو. به شکل دقیق تر ، این کتاب تلاش دارد تا ابتدا در سطح نظری ، از نگاه ساختار گرایانه مولفه های ساختاری درونی رسانه ی عکاسی و طبیعت عکس به مشابه یک نشانه تصویری را مورد تحلیل قرار دهد ئ و آن را معلوم دارد و سپس ، این نکته را روشن کند که چه نوع آثاری در تاریخ عکاسی با عطف به این مولفه های ساختاری و نشانه شناختی بوجود آمده اند.در گام بعد ، در صدد آن است تا این مسئله را روشن کند که رویکرد ساختار گرایی موجب چه نوع دگرگونی هایی در ساختارهای رسانه ی عکاسی و طبیعت نشانه ای عکس شده است و مصادیق عینی این دگرگونی ها در تاریخ عکاسی کدامند.
به همین ترتیب ، این کتاب برای روشن تر شدن مسئله در سطح عملی آثار رابرت فرانک و سیندی شرمن را به عنوان نمونه های تجربیات عکاسی ساختارگرایانه و پساساختارگرایانه در نقد عکس را در هر دو راستای نظری و عملی مورد مقایسه ی تطبیقی قرار دهد تا بدینوسیله ویژگی ها ، تفاوت ها ،و اهمیت خاص رویکرد هر یک ار نظریه های در دنیای عکاسی را در کنار هم بسنجد و مورد تحلیل قرار دهد.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.