اخبار, گزارش

پرفروش‌های انتشارات کتاب جمکران در سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران

کتاب

به گزارش روابط عمومی انتشارات کتاب جمکران، پس از دو سال تعطیلی نمایشگاه کتاب تهران امسال از 21 تا 31 اردیبهشت برگزار شد. انتشارات کتاب جمکران با 400 عنوان کتاب در هر دو بخش نمایشگاه حضوری و مجازی حضور داشت که 15 عنوان آن از تازه های نشر بوده است.

کتاب هایی که مخاطبان در نمایشگاه حضوری و مجازی استقبال بیشتری کردند و جز پرفروش های انتشارات کتاب جمکران قرار گرفته عبارتند از:

پرفروش‌های معارفی پژوهشی

شصت پرسش اعتقادی

کتاب شصت پرسش اعتقادی به سوالات اساسی کودکان در زمینه مسائل اعتقادی پاسخ می‌گوید؛ سوالاتی که نویسنده با بیانی ساده و کودکانه پاسخ داده است، بارها و بارها از سوی این نسل، در تمام دوره‌های زمانی مطرح شده و پیشرفت‌های تکنولوژی هم تاثیری در تغییر شکل آن نداشته است. هر کودکی در دوره‌های مختلف سنی، این قبیل سوالات را از پدر و مادر خود می‌پرسد و به تعبیری، ناخواسته آنها را درگیر چگونه پاسخ دادن به این سوالات می‌کند. مهمترین ویژگی که در این کتاب به چشم می‌آید، مختصر و مفید بودن پاسخ‌ها و همچنین، سطح بندی مطالب برای مخطب‌های مختلف است

منازل الآخره

تحلیلی بر سرنوشت انسان، به هنگام مرگ و بعد از آن که با استناد به آیات قرآن کریم و روایات معصومین(ع) شیخ عباس قم نویسنده کتاب مفاتیح الجنان آن را نگاشته است..

راهکارهای آسان شدن مرگ

کتاب اندکی درباره مرگ گفت و گو کرده و و درصدد پاسخ به این سؤال مباحثش را در دو فصل مرگ شناسی و راهکارهای آسان شدن مرگ مطرح کرده است مرگ سفری است که دیر یا زود باید راهی آن شد. زمان، مکان، کیفیت و چگونگی آن به دست ما نیست. باید منتظر بود تا به وقتش فرشته مرگ به سراغ انسان بیاید. و از هم اکنون باید به فکر آمدن فرشته مرگ بود تا آمدنش ما را غافلگیر نکند. برای گم نشدن در گیرودار دنیا، باید از احوال دل خویش غافل نبود و به دنبال پاسخ این پرسش بود: به کجا می روم و چگونه باید بروم؟

دین انیمیشن سبک زندگی

بررسی انتقادی مهمترین رویکردهای صنعت پویانمایی در غرب و شرق با نظارت مرحوم محمدحسین فرج نژاد

دوستت دارم

این مجموعه شامل متن عربی چهل حدیث و ترجمه روان آن در باب عشق‌ورزی و آیین همسرداری از زبان معصومین(علیهم‌السلام) است.سنت تدوین و نگارش چهل حدیث در قالب یک کتاب از قدیم در بین علما و محدثان جا افتاده است و هر عالمی که توفیق یافته به آن دست یازیده و اربعین حدیثی به دست داده است. حجت‌الاسلام‌والمسلمین «محمدحسن رحیمیان» تولیت محترم مسجد مقدس جمکران نیز با انگیزه تقویت بنیان خانواده و تشدید محبت و الفت بین ایشان، چهل حدیث درباره عشق‌ورزی و آیین همسرداری را از بین کلام حضرات معصومین(علیهم‌السلام) احصا کرده و با ترجمه‌‌ای روان کنار هم گرد آورده‌اند.

روزنه هایی از عالم غیب

روزنه هایی از عالم غیب بیان داستان های واقعی و کرامات ائمه اطهارعلیهم‌السلام و عالمان عامل و زاهدان پیرو اهل بیت(علیهم‌السلام) در محکم نمودن ارکان اعتقادی و نیز امیدوار شدن عموم مردم به توسّل، اثری عمیق و هدایت‌گر دارد. این مجموعه که توسط استاد معظّم، حضرت آیت اللَّه حاج سید محسن خرّازی – دام عزّه – گردآوری گردیده، نتیجه چندین سال مراوده و مصاحبت با بزرگان و عالمان برجسته پیرو اهل بیت(علیهم‌السلام) می باشد، که امید است با نشر این گونه آثار، در راستای ترویج فرهنگ اسلامی، گام مؤثّری برداریم.

برشانه های اقیانوس

شرحی نوین، ادیبانه و روان از نهج‌البلاغه و متناسب با مخاطب جوان در پنج جلد،‌جلد اول تا سوم شرح خطبه ها،‌جلد چهارم شرح نامه ها، جلد پنجم شرح حکمت ها.

 

پرفروش‌های ادبیات داستانی

فاطمه علی است

مجموعه داستان‌های کوتاهی از سبک زندگی علی(علیه‌السلام) و حضرت زهرا(سلام الله علیها). داستان‌های این کتاب در چهار فصل تنظیم شده است. فصل اول «تولد دو نور» به داستان ولادت و بالندگی آن دو معصوم می‌پردازد. در فصل دوم به نام «پیوند دو دریا» ماجراهای شورانگیز وصلت آن دو نور را می‌خوانیم. در سومین فصل که «داستان زندگی» نام دارد کاممان با داستانک‌هایی از زندگی و سلوک آن دو چراغ هدایت شیرین می‌شود. فصل آخر حین و بعد از شهادت مظلومانه حضرت زهرا (س) را روایت می‌کند و «در فراق یار» نام دارد.

مسیح اسلام

خرده روایت های داستانی مربوط به دوران صدر اسلام. دوران محمد(صل الله علیه و آله) و علی(علیه السلام). زمانی که علی سیزده ساله به عنوان جانشین محمد نبی (صل الله علیه و آله) انتخاب می شود و بیست سال بعد در غدیر خم و حجة الوداع، نبی مکرم اسلام رسالتش را با خبر جانشینی آن حضرت تکمیل می کند. کتاب گام به گام درقالب روایات و داستانک و با بیانی ساده و قابل فهم به بیان فضائل مولا علی علیه السلام در منابع اهل سنت می پردازد.

نخل و نارنج

زندگی ‌خاتم الفقهاء و المجتهدین جناب شیخ انصاری. نویسنده، در رمان به شخصیت کم نظیر و جذاب نویسنده رسائل و مکاتب و ابعاد پنهان و جذاب وی و از سوی دیگر به حواشی مهم آن دوران از جمله جنگ‌های ایران و روس، حضور انگلستان در ایران و دوران امپراتوری عثمانی پرداخته است. از نکات مهم در این رمان پرداختن به ابعاد شخصیت سیاسی و مبارزاتی جناب شیخ انصاری  است که تاکنون مهجور مانده و در این قالب به خوبی تبیین شده است. «نخل و نارنج» باب جدیدی از تبیین و تبلیغ سلوک عملی علمای اسلام برای نسل جوان را گشود و از ابتدای عرضه به خاطر کشش محتوایی داستان و قلم نوین نویسنده مورد اقبال نسل جدید قرار گرفت که استقبال جوانان از این کتاب در فضای مجازی موید آن است.

بی نام پدر

داستان زندگی یکی از بدنام‌ترین و فاسدترین تیمسارهای رژیم شاهنشاهی. کسی که عامل مستقیم انگلیس ، موسس انجمن بهایی، عامل سرکوب کردها و قاچاق مواد مخدر درسراسر ایران است . یکی از شخصیت‌های کتاب او را «یک اژدها » می‌داند و شخصیتی دیگر او را فاسق و کافر معرفی می کند.

داستان رمان بی نام پدر در دو برهه‌ی زمانی و در سه خط داستانی در هم تنیده روایت می‌شود. در ابتدا، داستان تیمسار که برای سرکوب غائله کردها به کردستان فرستاده شده و ماجرای ازدواجش با دختری کرد روایت می‌شود در ادامه داستان ماجرای فرزندش که از وجود تیمسار بی خبر است روایت می شود و این روایت ها در نقطه ای طلایی به هم می رسند و مخاطب را شگفت زده می کنند.

آسید علی آقا

تصویری از زندگی و زمانه و شاگردان سید علی آقا قاضی. کتاب از زبان مرحوم سید علی قاضی، است و با زاویه دید اول شخص نوشته شده است. در این کتاب سبک زندگی و سلوک ایشان بیان می شود. سپس پای شاگردان ایشان به میان می آید و از زبان مرحوم قاضی، احوالات و مشی و مرام برخی از زبده ترین شاگردان ایشان مثل علامه طباطبایی ، سید هاشم موسوی حداد و محمدتقی بهجت به تصویر کشیده می شود. نحوه ی سلوک، طریقه آشنایی با سید علی آقا و مرارتهای این شاگردان نیز از زبان سید علی قاضی بیان می شود.

طاووس مستور

روایتی جذاب از اواخر عمر امام حسن عسکری(علیه السلام) و تولد امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است که از دید چند شخصیت مهم مثل قابله ای که از طرف دربار معتمد فرستاده شده و حکیمه بانو عمه امام و .. روایت می‌شود . در این رمان پا به پای شخصیت های داستان پیش می رویم و با این واقعه مهم روبرو می‌شویم . این رمان جذاب و خواندنی مخاطب را به دوران خلافت معتمد و روزهای سراسر اختناق و وحشت می برد. دورانی که همه در پی یافتن موعودی بودند که زمان به دنیا آمدنش نزدیک بود.

 

پرفروش‌های آثار کودک و نوجوان

حاج قاسم و پرواز نقاشی ها

«حاج قاسم و پرواز نقاشی ها» به سراغ یک قهرمان جهانی رفته است و از پدر مهربانی برای کودکان گفته است. پدر دلسوزی که همه بچه‌های دنیا را دوست داشته و سعی می‌کرده تا همه خوشحال باشند و برای این هدف همراه بچه‌ها شده تا به آن‌ها یاد بدهد چطور با آدم‌های بد مبارزه کنند تا شادی سهم همه کودکان جهان بشود.

نبرد خندق

کمیک استریپ نبرد خندق، ماجرای جنگ خندق و رشادت های حضرت علی (علیه السلام) در این جنگ است.این جنگ که به جنگ احزاب معروف است. در سال پنجم هجری رخ داد و با رشادت های حضرت علی (علیه السلام) مسلمان پیروز میدان نبرد شدند. در این جنگ عمر بن عبدود قوی ترین جنگجوی كفار به دست حضرت علی (علیه السلام) به هلاكت رسید.

قصه های نقلی

مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه است که موضوع‌های مختلف روزمره و تربیتی و رفتاری را در قالب داستان و تخیل به کودکان آموزش می‌دهد

قصه خوبان

داستان نزول جبرئیل و حضور پیامبر در خانه حضرت زهرا(س) و روایت حدیث شریف کسا از زبان همان عبای یمانی است که پنج تن آل عبا زیر آن جمع شدند.

محمدجواد و شمشیر ایلیا

روایتی فانتزی از یک ماجراجویی دینی محمدجواد که در پی یافتن ردی از فضایی‌¬ها، وارد زیرزمین خانه‌¬شان می¬‌شود، در کنج زیرزمین و در میان کارتن¬‌های کتاب، با پرنده‌¬ای آشنا می‌شود که او را به‌سوی ماجراهای پیچیده و زیادی می‌برد. ویژگی اصلی رمان «محمدجواد و شمشیر ایلیا» رویکرد آن به قرآن است. رویکردی که تازگی و بکر بودن، شاخصه اصلی آن است. محمدجواد به باغ قرآن می‌رود و در آنجا با شخصیت‌های زیادی آشنا می‌شود؛ شخصیت‌هایی که هر کدام قسمتی از خمیر وجودی محمدجواد را تغییر می‌دهند.

باغ طوطی

شاید تا قبل از اینکه «باغ طوطی» نوشته و منتشر شود کمتر کسی می‌دانست «میثم تمار» صحابی معروف و فداکار امام علی (ع) هم مانند «سلمان فارسی» ایرانی بوده است. «مسلم ناصری» در قالب رمانی گویا و پراحساس زندگی «میثم تمار» صحابی دلیر مولی‌الموحدین را پیش چشم ما آورده است. با باغ طوطی همچون میثم در کوفه قدم خواهید زد، از خرماهایش خواهید خورد و از شهد هم‌نشینی با امیرالمؤمنین لحظات خود را شیرین خواهید کرد.

جایزه دخترانه

رمان درباره دختر بچه ای به اسم نرگس است که همیشه شاگرد اول است. نرگس یکی از اسباب بازی های دوستش را به اشتباه خراب می کند. او منتظر است که پدرش برای او جایزه بخرد تا بتواند آن را به دوستش بدهد. پدر که وضع مالی خوبی ندارد، سرانجام برای نرگس جایزه‌ای می‌خرد. جایزه‌ای دخترانه! اما جایزه پدر همه را متعجب می‌کند. نرگس تصمیم می‌گیرد خودش دست به کار شود، پس…

این رمان به قلم رضا وحید است و به کودکان همکاری، مشارکت و مسئولیت پذیری را آموزش می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *