اخبار

مقتل از زبان منتقم منتشر شد

کتاب مقتب از زبان منتقم

به گزارش روابط عمومی انتشارات جمکران، زیارت ناحیه مقدسه از زیارتنامه‌های امام حسین (علیه السلام) که یکی از نائبان خاص امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) آن را از حضرت نقل کرده است و چون اصطلاح ناحیه مقدسه را شیعیان، از زمان امام هادی (علیه السلام) تا پایان غیبت صغری برای اشاره به امام معصوم استفاده می‌کردند این زیارت به ناحیه مقدسه مشهور شده است.

زیارت «ناحیه مقدسه» سوگنامه تأثرانگیز و مرثیه سوزناک امام مهدى (عجل الله تعالی فرجه الشریف) براى جد بزرگوارش حضرت سیدالشهدا (علیه السلام) در روز عاشوراست.

هیچ زیارتى همانند این زیارت، عمق فاجعه کربلا را بیان نکرده است. در حقیقت این زیارت آموزه‌هایى از عشق، معرفت، عرفان، سوز، حماسه و توسل است. در عین حال که مرثیه است، مسئولیت آفرین و حرکت‌ساز نیز هست.

این زیارت با درود بر پیامبران و اهل بیت، امام حسین (علیه السلام) و یارانش درکربلا آغاز می‌شود: «السلام علی آدم صفوة الله من خلیفته…» پس از آن، به شرح اوصاف و کردار امام حسین (علیه السلام) پیش از جنگ، زمینه‌های جنگ او، شرح کشته شدن و سختی‌های او و یارانش، و عزادار شدن تمام عالم و موجودات زمینی و آسمانی می‌پردازد. در پایان، با توسل به اهل بیت و دعا پایان می‌گیرد.

در کتاب مقتل از زبان منتقم حجت الاسلام و المسلمین محسن صبوری فیروزآبادی تلاش کرده است با استناد به روایات معصومان، مقاتل و کتاب‌های تاریخی به شرح فرازهای این زیارتنامه بپردازد. تا با درک بهتر فرازها و مصائبی که بر سالار شهیدان وارد شده به بینش و معرفت عمیقی از نوع نگاه امام معصوم به این حماسه برسیم و با سیر در این دعا مى‌آموزیم که محور دعاها چه باشد و چگونه دعا کنیم.

این کتاب در ایام عزاداری سید و سالار شهیدان در 419 صفحه و به قیمت 78000 تومان توسط انتشارات کتاب جمکران وارد بازار نشر شده است.

در بخشی از کتاب می خوانیم:

السَّلَامُ عَلَى الْمُحْتَسِبِ الصَّابِرِ

سلام بر او که به‏دنبال رضایت و اجر پروردگار بود و صبر نمود.

صبر و شکیبایی از مهم‏ترین لوازمی است که هر انسان کمالجو در مسیر ایمان و بندگی به آن نیاز دارد. در زبان عربی، تکلیف از ریشه «کلفت» است و همواره با سختی و دشواری ملازم خواهد بود. بدیهی است بیشتر فرامین الهی درمقابل خواستهها و تمایلات نفسانی قرار دارد؛ درنتیجه، تنها کسانی می‏توانند مسیر بندگی را طی کنند که اهل صبر بر طاعت و بردباری درمقابل دشواری‌ها باشند. به اینگونه از صبر در اصطلاح «صبر بر طاعت» میگویند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *