اخبار

تجدید چاپ کتاب برشانه های اقیانوس

کتاب تکمیل سه جلد کتاب بر شانه های اقیانوس1

در آستانه میلاد مبارک حضرت علی (ع) هر سه جلد اول کتاب ارزشمند «برشانه‌های اقیانوس» نوشته استاد «علی رهبر» به چاپ دوم رسید.

وجود مقدس امیرالمؤمنین حضرت علی (ع) تفصیل و شرح شخصیت رسول اکرم (ص)، شاگرد و خزانه‌دار علوم رسول خدا (ص) و دروازه شهر علم آن حضرت است. به همین دلیل باید نهج البلاغه را نازله روح امیرالمؤمنین (ع) و تجلیگاه ویژگی های او دانست.

نهج‌البلاغه مانند قرآن، یک کتاب سبک زندگی است و جامعه ما همان‌گونه که به آموزه‌های قرآن نیاز دارد، به معارف نهج‌البلاغه نیز محتاج است. نهج‌البلاغه در همه بخش‌هایی که برای یک انسان کامل و برای یک جامعه انقلابی کامل لازم و ضروری است، بهترین و وافی‌ترین مطالب را ارائه می‌دهد.

بی‌اطلاعی ما از این دریای معرفت و این کارخانه انسان‌ساز، از این روست که به خود جرئت نداده‌ایم با نهج‌البلاغه مأنوس شده و به صورت مستقیم از سفره پر نعمتش توشه برداریم.

«حجت الاسلام و المسلمین علی رهبر» با انگیزه عرضه پاکیزه، منطقی و جذاب معارف ناب اسلامی شرحی ادیبانه و موجز از این کتاب گرانقدر نوشته است که در مجموعه کتابی با نام «برشانه‌های اقیانوس» تا کنون سه جلد اول آن توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر شده است.

به طور کلی نهج‌البلاغه در سه بخش «خطبه‌ها»، «نامه‌ها» و «حکمت‌ها» تنظیم شده، که سه جلد اول از مجموعه کتاب «برشانه‌های اقیانوس» شامل خطبه هاست و البته حجم زیادی از نهج البلاغه را به خود اختصاص داده و شامل ۲۴۱ خطبه است. چاپ دوم این سه جلد به تازگی و در آستانه میلاد پربرکت حضرت علی (ع) وارد بازار نشر شده است. جلد اول خطبه 1تا100،‌ جلد دوم خطبه 101تا180 و جلد سوم از خطبه 181 تا خطبه آخر را شامل می‌شود.

گفتنی است چهارمین جلد از این مجموعه ارزشمند که به گفته کارشناسان شرحی متفاوت، جذاب، جوان‌پسند، ادیبانه و بی‌همتاست، بزودی و در ایام ماه مبارک رجب توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *