گزارش

“مهدی شناسی” کتابی برای پاسخ به شبهات وارد شده بر مسجد مقدس جمکران

کتاب 7777777

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «مهدی‌شناسی، پرسش و پاسخ درباره امام مهدی(عج)» نوشته سید عباس طباطبایی‌فر به تازگی توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر و راهی بازار نشر شده است.

این کتاب با هدف پاسخ به بسیاری از سؤالات و شبهات واردشده به مسجد مقدس جمکران و موضوع انتظار نوشته شده است.

از ابتدای ساخت مسجد جمکران این مکان تبدیل به میعادگاه منتظران شده و منسوب بودن این مسجد به حضرت ولیعصر (عجل‌الله تعالی فرجه) باعث شده تا مسجد جمکران نیز از گزند مخالفان مهدویت در امان نباشد و همواره خیل عظیمی از شبهات متوجه مسجد مقدس جمکران باشد.

طبیعی است که وقتی بسیاری از مردم منتظر منجی هستند افراد سودجو نیز برای منافع شخصی خود ادعای منجی بودن دارند و همین امر باعث می‌شود تا بنای اعتقادات مردم سست و متزلزل بشود. تنها راهی که می‌توان منجی درست را از نادرست تشخیص داد این است که مسلمانان همواره به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد منجی باشند، گفتنی است که اطلاعات درست در مورد منجی نیازمند عقل سالم و منبع معتبر است.

سید عباس طباطبایی فر مولف کتاب از خادمان مسجد جمکران بوده و پرسش و پاسخ‌های کتاب بخشی از خاطرات او را در بر می‌گیرند. در متن این کتاب دو شخصیت به نام‌های حسین و بهرام حضور دارند که دوستانی هستند که تصمیم می‌گیرند شب‌های چهارشنبه به مسجد مقدس جمکران بروند و در یکی از همین شب‌ها سوالاتی را که برایشان پیش‌آمده بود را از فردی آگاه می‌پرسند و به جواب‌های قانع کننده‌ای می‌رسند. برخی از سوالاتی که برای این دو پیش آمده از این دست هستند: مسجد جمکران چگونه ساخته شد؟ اعتبار اعمال مسجد مقدس جمکران از کجاست؟ آیا مسجد مقدس جمکران قداست ویژه‌ای دارد؟ چه کسی عریضه‌های چاه مسجد را می‌خواند؟ و …

سؤالات حسین و بهرام فقط به مسجد جمکران اختصاص ندارد و خیلی از موضوعات مرتبط به مهدویت را شامل می‌شود.

  این کتاب با ۹۶ صفحه و قیمت ۸ هزار و ۵۰۰ تومان منتشر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *